اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری اردبیل خبر داد

اجرای طرح آزمایشی سرشماری کشاورزی در اردبیل

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری اردبیل از اجرای آزمایشی طرح سرشماری کشاورزی در استان‌های کشور و یک شهرستان از استان اردبیل خبر داد.

اجرای طرح آزمایشی سرشماری کشاورزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد یعقوبی عصر امروز در جمع آمارگیران در اردبیل با بیان اهمیت برگزاری صحیح این سرشماری و جمع‌آوری آمار و اطلاعات درست مربوط به فعالیت‌های بخش کشاورزی اظهار داشت: پارسال این سرشماری در سه استان کشور به صورت آزمایشی انجام شد.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز دهستان خان اندبیل شهرستان خلخال به عنوان پایلوت انجام آزمایش سرشماری کشاورزی انتخاب شده و در این کار 13 نفر از عوامل اجرایی مجرب مشارکت می‌کنند.

یعقوبی با بیان اینکه اهمیت سرشماری کشاورزی کمتر از سرشماری نفوس و مسکن نیست، خاطر نشان کرد: تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری سرشماری اصلی کشاورزی در سال آینده براساس نتایج حاصل شده از آزمایش سرشماری امسال انجام می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: سرشماری آزمایشی کشاورزی زمینه را برای رفع نواقص در سرشماری اصلی سال آینده فراهم می‌کند.

وی تفاوت این سرشماری آزمایشی با سرشماری‌های گذشته را به کارگیری از تکنولوژی روز در آمارگیری و کسب اطلاعات مربوط به فعالیت‌های بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: در این سرشماری مأموران آمارگیری به جای قلم و کاغذ از تبلت برای ثبت اطلاعات بهره می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری با بیان اینکه در این سرشماری تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی و امور دامی از جمله تعداد دام‌ها، طیور، زنبور عسل و نیز سطح اراضی کشاورزی و میزان تولیدات اهالی روستاهای دهستان اندبیل شهرستان خلخال مورد سئوال قرار می‌گیرد، اهالی را به همکاری در این زمینه با مأموران سرشماری دعوت کرد.

یعقوبی یادآور شد: انجام این سرشماری از روز شنبه آغاز و به استثنای روزهای تاسوعا و عاشورا به مدت 30 روز تا پایان روز 29 آبان ماه بدون وقفه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/62004/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول