اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

آغاز آزمایشی سرشماری کشاورزی از 27 مهر ماه در هرمزگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از اجرای مرحله آزمایشی سرشماری عمومی کشاورزی در این استان همزمان با سایر استان‌های کشور خبر داد.

آغاز آزمایشی سرشماری کشاورزی از 27 مهر ماه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، علینقی صالحی جمع‌آوری اطلاعات واحدهای کشاورزی به طور عمده را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح از 27 مهر تا 29 آبان سال ‌جاری از طریق مراجعه به خانوارهای ساکن در آبادی‌ها اجرا خواهد شد.

وی افزود: در استان هرمزگان شهرستان بشاگرد برای اجرای این مرحله تعیین شده است.

صالحی با اعلام این خبر افزود: این سرشماری نقش محوری و پایه‌ای در ساماندهی نظام ملی آمارهای کشاورزی کشور دارد و ماخذی گسترده در زمینه داده‌های ساختاری و زیربنایی بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در ادامه، به تشریح فرایند آزمایش سرشماری عمومی کشاورزی پرداخت و گفت: روش اصلی جمع‌آوری آمار کشاورزی مصاحبه مأموران آموزش‌ دیده با بهره‌برداران کشاورزی است و به این منظور خانوارها، بهره‌برداران کشاورزی و دامپروری، شرکت‌های رسمی و مؤسسات عمومی دارای فعالیت کشاورزی با فهرست‌برداری از اماکن و اظهارات معتمدین و مطلعین محلی مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه سرشماری کشاورزی در ایران اشاره کرد و گفت: نخستین آمارگیری کشاورزی در ایران در سطح ملی در سال 1352 اولین سرشماری کشاورزی در سطح روستاهای کشور انجام شد؛ سرشماری بعدی سال 1367 در کلیه نقاط شهری و روستایی به اجرا در آمد و همچنین سومین سرشماری سال 1372 و چهارمین سرشماری کشاورزی سال 1382 اجرا شد و سرشماری سال 1393 پنجمین سرشماری عمومی کشاورزی در کشور است.

انتهای پیام/2310/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول