اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان زنجان خبر داد

اجرای طرح بازسازی واقعه غدیر در 122 نقطه کشور

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: طرح بازسازی واقعه غدیر در 122 نقطه از کشور اجرا می‌شود.

اجرای طرح بازسازی واقعه غدیر در 122 نقطه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید رضا اسماعیلی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در محل اجرای واقعه غدیر، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی اجرای طرح بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان و دعوت مردم برای حضور در این برنامه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اگر تبلیغات مناسبی توسط رسانه‌ها صورت گیرد، در افزایش شور و نشاط مراسم بازسازی واقعه غدیر تأثیر خوبی دارد، خاطرنشان کرد: این برنامه یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های استان برای ایام دهه ولایت محسوب می‌‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه مراسم بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان در طول سه روز اجرا می‌شود، تصریح کرد: این برنامه در 30 مهر ماه سال جاری تا آبان ماه برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه کمیته هنری ستاد غدیر در استان بر عهده حوزه هنری استان زنجان است که متناسب با آن کار گروه‌های مختلفی تشکیل یافته است، اضافه کرد: آماده سازی فضا، دکور، نمایش، ضبط و سایر اقدامات توسط هنرمندان بومی انجام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر شاید نخستین برنامه‌ای باشد که در آن همه هنرمندان بومی فعالیت دارند، ادامه داد: هنرمندان بخش نمایشی روز دوشنبه به صورت همگامی تمرین دارند و روز سه‌شنبه اجرای عمومی نمایش آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 30 بازیگر فرعی، 15 بازیگر اصلی و 400 نفر هنرور در اجرای نمایش واقعه غدیر همکاری دارند، اذعان داشت: بخش نمایشی واقعه غدیر در مراحل مختلفی اجرا می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان زنجان عنوان کرد: صحنه تولد امام علی (ع)، صحنه دعوت پیامبر از اقوام و خویشان خود یا «یوم‌الانذار»، صحنه خوابیدن امام علی (ع) در بستر پیامبر اکرم که مشرکین نقشه قتل ایشان را کشیده بودند و صحنه نجوای یک شیعه و علاقمند به امام علی (ع) از مهم‌ترین صحنه‌های نمایشی بازسازی واقعه غدیر به شمار می‌رود.

اسماعیلی برگزاری مراسم موسم حج که در این بخش نمایشی کاروان‌ها به سوی نمادین به زیارت خانه خدا پرداخته و پس از زیارت عازم دیار خود می‌شوند را از دیگر بخش‌های مهم برشمرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مراسم بازسازی این واقعه خطبه‌خوانی می‌شود، ادامه داد: فرازهایی از خطبه غدیر انتخاب شده است که بخش‌هایی از آن به صورت برگزیده خطبه‌خوانی می‌شود.

وی پایان مراسم نمایشی را اعلام ولایت و امامت امام علی (ع) برشمرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان تعمیق باورها و اعتقادات دینی به ویژه در نسل جوان و نوجوان را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان برشمرد و افزود: این طرح یک طرح ملی است که در 122 نقطه از کشور اجرا می‌شود.

*زبان هنر بهترین شیوه برای پاسخگویی به شبهات است

اسماعیلی با تاکید بر اینکه با توجه به هجمه‌هایی که به اعتقادات صورت می‌گیرد باید شبهات ایجاد شده توسط دشمنان را با اجرای چنین برنامه‌هایی رفع کنیم، اضافه کرد: شاید بهترین روش برای پاسخگویی به شبهات زبان هنر باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه مورد نظر فقط به صورت خطبه‌خوانی پیش‌بینی نشده و به صورت اجمالی به شخصیت امام علی (ع) نیز پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراسم بازسازی واقعه غدیر علاوه‌بر شهر زنجان در شهر قیدار نیز برگزار می‌شود، ابراز داشت: این طرح در شهر قیدار فقط در یک روز برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان زمان بازدید از مراسم بازسازی واقعه غدیر را در استان زنجان ساعت 14.30 اعلام کرد.

انتهای پیام/73006/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول