اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری مازندران عنوان کرد

حوزه هنری پایگاهی برای اجرای نمایش‌های ارزشی

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: سعی داریم حوزه هنری را پایگاهی برای اجرای نمایش‌های ارزشی کنیم چرا که رسالت خود را در ترویج‌گرایی و معنا‌مداری در جامعه می‌دانیم .

حوزه هنری پایگاهی برای اجرای نمایش‌های ارزشی

سینا دلشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به تاثیر هنر نمایش در اذعان عمومی اظهار داشت: نقش هنر نمایش در نهادینه کردن ارزش‌های واقعی در جامعه، نقشی بی‌بدیل و بی‌رقیب است.

دلشادی مخاطبان تئاتر استان مازندران را، مخاطبانی با برخورد صادقانه قلمداد کرد و از هنرمندان عرصه نمایش خواست تا با تولید آثار فاخر هنری در حفظ این مخاطبان و ارتقا سطح دانش هنری جامعه کوشش کنند.

رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه باید بپذیریم که تئاتر امروز ما منفصل از مردم است، بیان داشت: تئاتری که گاه به دلیل گرفتاری در لابیرنت‌های روشنفکر نمایی، گاه به علت انکار اصالت‌ها و نفی تاریخ و فرهنگ و تمدن والد خود و گاه به سبب گرایش‌های افراطی و غرق شدن در وادی فرمالیسم و مناظرات پیچیده متظاهرانه، به جز خودش مخاطبی نداشته و بارها این گلایه را شنیده‌ایم که جمعیت مخاطبان یک نمایش از تعداد بازیگران و عوامل کار، کمتر بوده است.

وی تصریح کرد: اهالی تئاتر در یک دید و بازدید هنری، گردهم آیند و از برکات این گردهمایی، خلق فرصتی برای باز اندیشی و شوق‌آفرینی برای تحرکاتی جدید در عرصه نمایش باشد.

دلشادی افزود: سیری در عالم نمایش این موضوع را بیش از پیش عیان می‌کند که آن‌ جایی که این هنر منحصر به فرد از اصالت‌ها و بنیان‌های قدیم خود فاصله گرفته به همان میزان این فاصله بین تئاتر و مخاطب نیز افزون شده است.

رئیس حوزه هنری مازندران گفت: هنر تئاتر به عنوان تنها هنری که با مخاطب معنا می‌یابد و شکل می‌گیرد، می‌تواند حبل‌المتین اتصال زمینیان و خاکیان به آسمان و عرش برین باشد و تجربه‌ای مشترک و تزکیه‌آفرین را بین خود و مخاطب پدید بیاورد.

انتهای پیام/86018/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول