اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی:

نقده رتبه نخست خرید گندم را به خود اختصاص داد

مدیرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: نقده در سر جمع خرید مباشری، دولتی و شرکت غله رتبه نخست خرید گندم را با 44 هزار و 484 تن به خود اختصاص داد.

نقده رتبه نخست خرید گندم را به خود اختصاص داد

هوشمند جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از 263 هزار تن گندم خریداری شده آذربایجان غربی 111 هزار و 920 تن را سازمان تعاون و روستایی به عنوان مباشر خریداری کرد.

وی افزود: مابقی گندم خریداری شده آذربایجان غربی توسط مراکز دولتی خریداری شده است.

وی با اشاره به مراکز خرید دولتی گندم، ابراز داشت: در مراکز دولتی مرکز شاهین‌دژ با 33 هزار و 653 تن خرید گندم رتبه نخست، نقده با 30 هزار و 363 تن خرید گندم رتبه دوم، مهاباد رتبه سوم و آخرین رتبه خرید دولتی گندم مربوط به تکاب با 4 هزار و 611 تن بوده به دلیل اینکه مرکز دولتی سیلو در تکاب وجود نداشت.

جوادی به خرید مباشری گندم در آذربایجان غربی اشاره کرد و ادامه داد: رتبه نخست متعلق به پیرانشهر  با 27 هزار  و 392 تن خرید گندم، دومین مرکز خرید مباشری بوکان با 12 هزار تن خرید گندم و سومین مرکز خرید مباشری ارومیه با 10 هزار تن خرید گندم بود.

مدیرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی افزود: کم‌ترین خرید مباشری گندم نیز متعلق به مراکز شاهین‌دژ و چالدران بود.

وی عنوان کرد: در بحث جمع کل مباشری، دولتی و شرکت غله خرید گندم در زمینه رتبه‌ها شهرستان نقده رتبه نخست با 44 هزار و 484 تن، شاهین‌دژ با 41 هزار و 225 تن رتبه دوم و شهرستان ارومیه با 36 هزار و 467 تن بود.

مدیرعامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی اضافه کرد: آخرین رتبه میزان خرید مربوط به شهرستان چالدران بود.

جوادی تصریح کرد: موضوعی که امسال مورد توجه قرار گرفت و مطلوب نبود رتبه بوکان بود به دلیل اینکه بوکان قطب اصلی گندم استان است در حالی که کل خرید گندم از این شهرستان 12 هزار تن و عمده خروج گندم به دام و طیور و سایر استان‌ها از این شهر انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار به همت نیروی انتظامی از خروج گندم به سایر استان‌ها جلوگیری به عمل آمد و گرنه آمار خرید گندم در آذربایجان غربی به شدت کاهش می‌یافت.

جوادی ادامه داد: به غیر از 25 روز نخست آغاز خرید گندم، زیرنظر استاندار آذربایجان غربی از خروج گندم به استان‌های دیگر جلوگیری شد.

انتهای پیام/61005/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول