اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی:

263 هزار تن گندم از گندمکاران آذربایجان غربی خریداری شد

مدیر عامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی از خرید 263 هزار تن گندم از گندمکاران این استان خبر داد.

263 هزار تن گندم از گندمکاران آذربایجان غربی خریداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، هوشمند جوادی ظهر امروز در نشست خبری که در شرکت غله آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: فصل خرید گندم از روز نخست تیر ماه آغاز شده و تا ششم مهر ماه نیز پایان خرید در مراکز غیر دولتی اعلام شد.

وی ادامه داد: خرید در مراکز غیر دولتی همچنان ادامه دارد و مراکز دولتی آماده بوده تا هر گونه گندم کشاورزان و واسطه‌های مالی را خریداری کنند.

جوادی یادآور شد: چهار مرکز دولتی از جمله یک مرکز در خوی، یک مرکز در مهاباد و دو مرکز در ارومیه همچنان گندم کشاورزان و واسطه‌های مالی را خریداری می‌کنند.

مدیر عامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی افزود: فصل خرید گندم در بخش غیر دولتی و مباشران به اتمام رسیده است.

وی کل گندم خریداری شده آذربایجان غربی در سال 92 را 263 هزار و 794 تن اعلام کرد و اذعان داشت: این مقدار گندم خریداری شده از تعداد 45 هزار و 584 محموله بود.

جوادی افزود: اگر مقدار گندم بر تعداد محموله‌ها تقسیم شود عددی ما بین هفت یا هشت خواهد بود و این موضوع نشان می‌دهد بیشتر گندم به صورت مستقیم توسط کشاورزان به مراکز خرید داده شده است.

وی با بیان اینکه از 263 هزار و 794 تن وزن افت مفید 2 هزار و 420 تن بوده و وزن افت غیر مفید 2 هزار و 211 تن است، افزود: افت مفید شامل گندم‌های شکسته و افت غیر مفید نیز شامل اضافات همراه گندم همچون خاک را شامل می‌شود.

جوادی افزود: با چهار درصد افت مفید و 2 درصد غیر مفید قیمت گندم 720 تومان می‌شد که با یک جایزه 80 تومانی به قیمت 800  تومان رسید البته قیمت تا 814 تومان نیز افزایش داشت و این موضوع نشان می‌دهد افت مفید و غیر مفید به نفع کشاورز پایین در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: وزن سن زدگی یک‌هزار و 105 تن بود و عملکرد خوبی از طرف استانداری و جهاد کشاورزی در زمینه مقابله با سن زدگی انجام شد.

مدیر عامل منطقه 8 شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با بیان اینکه به ازای هر میزان سن زدگی درصدی از قیمت گندم کاسته‌ می‌شود، افزود: به ازای هر میزان سن زدگی 100 ریال پول از قیمت گندم کسر می‌شد.

جوادی عنوان کرد: ارزش ریالی کل گندم خریداری شده آذربایجان غربی 212 میلیارد و 930 میلیون و 600 هزار تومان بوده و کل پول پرداخت شده به کشاورزان 212 میلیارد و 901 میلیون و 200 هزار تومان بوده است.

انتهای پیام/61005/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول