اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور:

سرشت آمریکا دشمنی با اسلام است

امام جمعه راور گفت: سرشت آمریکا دشمنی با اسلام است و با شکسته شدن هیمنه پوشالی آمریکا رفته رفته در هم شکستن آمریکا جهانی شد.

سرشت آمریکا دشمنی با اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی تویسرکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، پرهیز و دوری از گناه و همچنین تبریک عید سعید غدیر خم به همه مسلمانان اظهار داشت: خداوند در قرآن مجید حزب‌الله را گروه غالب، ممتاز و برتر معرفی کرده و شرط ورود به این حزب تقوای الهی و احسان به دیگران است.

وی در سلسله بحث‌های کار و اشتغال در فرهنگ دینی از کار به عنوان یک عامل تربیتی نام برد و افزود: هر انسانی باید بر اساس ذوق، استعداد و توان ذاتی شغل خود را انتخاب کند و در فرهنگ و روایات اسلامی بر کسب و کار تولیدی سفارش و توصیه فراوانی شده است.

تویسرکانی تصریح کرد: در اسلام شغل کشاورزی از اهمیت و ویژگی‌های خاصی برخوردار است و تاثیر فراوانی بر آبادانی زمین دارد، زیرا هم اثر فردی دارد هم اثر اجتماعی و باید یک رقابت و تلاش علمی گسترده و بر اساس تکنیک‌های روز در کشاورزی شهرستان صورت گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری امروز به نام روز تربیت‌بدنی و ورزش یادآور شد: ورزش در دین مبین اسلام یک ارزش بیان شده و در آموختن آن به ویژه در رشته شنا، تیراندازی و اسب‌سواری نیز تأکیدات فراوانی شده است، چرا که لازمه تقویت روح و جسم است.

خطیب جمعه راور در ادامه خطاب به مسئولان استانی افزود: در راستای حمایت از جوانان و ورزشکاران در سطح شهرستان‌ها مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

وی با اشاره به 15 ذی‌الحجه سالروز ولادت امام هادی (ع) بیان کرد: این امام طی ایام زندگانی خویش همواره یاور شیعیان بوده و همه از وجود مبارکشان استفاده می‌کردند و دهه سراسر نور و افتخار ولایت در حقیقت ستون فقرات تمام عبادت‌ها و نیایش‌های خالصانه است. 

تویسرکانی با بیان اینکه در آستانه عید غدیر خم قرار داریم این عید بزرگ را خدمت امام زمان (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و مردم عزیز تبریک گفت و عنوان کرد: عید غدیر، بهترین الگو برای حکومت الهی و اسلامی است و نشان می‌دهد که رکن اصلی یک نظام اسلامی، ولایت است و حضرت علی(ع) مصداق بارز ولایت است.

امام جمعه راور اضافه کرد: شخص پیامبر مأمور به وظیفه الهی برای تعیین جانشین و هدایت امت اسلامی در بعد از خود شد که شخصی جامع و کامل که با دیگران تفاوت داشته باشد و از گناه و معصیت، کفر و بت‌پرستی به دور باشد را انتخاب کند، وجود امیر مؤمنان علی (ع) که امتحانات سختی را پشت سر گذاشته بود بهترین گزینه پیامبر خدا به عنوان جانشین آن حضرت برای هدایت امت اسلامی بود. 

وی با بیان اینکه عید غدیر از بهترین اعیاد و عید نجات انسان و رهایی او از انحراف است از مردم مؤمن خواست که عید غدیر را هر چه باشکوه‌تر از گذشته جشن بگیرند و به دیدار بستگان و خویشان بروند و به صله رحم رسیدگی کنند و به تکریم سادات بپردازند.

تویسرکانی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مذاکرات هسته‌ای در ژنو اشاره کرد و افزود: در مذاکرات ژنو تا رسیدن به اهداف خیلی فاصله داریم و آمریکایی‌ها در صدد هستند تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند، اما ملت ایران در سایه ولایت و منویات مقام معظم رهبری با اقتدار و شکوه و عظمت به پیشرفت هسته‌ای ادامه می‌دهد.

امام جمعه راور گفت: در مواقع حساس و سرنوشت‌ساز مواضع مقام معظم رهبری بسیار مهم است به ویژه راجع به آمریکا فرمایشات امام (ره) و رهبری نباید فراموش شود، زیرا امام (ره) آمریکا را خطرناک‌ترین دشمن اسلام و بشریت می‌دانستند و از او به عنوان دشمن شماره یک یاد می‌کردند.

وی افزود: سرشت آمریکا دشمنی با اسلام است و با شکسته شدن هیمنه پوشالی آمریکا رفته رفته در هم شکستن آمریکا جهانی شد تا اینکه امروز آمریکا و سردمداران کاخ سفید در جهان به عنوان بی‌اعتبارترین و منفورترین حکومت در نزد ملت‌ها شناخته می‌شوند و به فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز هیچ دولتی به اندازه آمریکا در جهان منفور نیست.

به گزارش فارس نمازگزاران جمعه با شعار مرگ بر آمریکا نفرت و انزجار خود را از آمریکا و سردمداران کاخ سفید اعلام کردند.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول