اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

قدرت پوشالی آمریکا رو به زوال است

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: قدرت پوشالی آمریکا رو به زوال است و سردمداران این کشور در نزد جهانیان بی‌اعتبار شده‌اند.

قدرت پوشالی آمریکا رو به زوال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، ماموستا معروف خالدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد حضرت محمد(ص) با دعوت نمازگزاران به تقرب به درگاه خداوند و دوری جستن از گناهان و روی آوردن به نماز اظهار کرد: سردمداران آمریکایی که خود را ارباب و کدخدای مردم جهان می‌پندارد و ادعای تمدن و عمران و آبادانی را در جهان دارند، امروز به لطف خداوند در سراشیبی مرگبار قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه اکنون کشور آمریکا و سردمداران مستبدش اعتبار ملی و بین‌المللی خود را از دست داده‌اند، افزود: آمریکا به جای سخنان پوچ و شیطانی مرموز و دخالت در امور سایر کشورها به مشکلات داخلی خود سروسامان دهد تا شاید آبروی از دست رفته‌اش را بازیابد و بیش از این رسوا نشود.

ماموستا خالدی خاطرنشان کرد: آمریکا به هر طریقی می‌خواهد همچنان قدرت پوشالی خود را حفظ کند اما به گفته و قضاوت خود مردم آمریکا، با اعمال وحشیانه و دخالت‌های نابه‌جا در امور برخی از کشورها اعتبار خود را زیر سوال برده و دیگر نمی‌تواند در جایگاه پوشالی قبلی خود قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تجاوز به کشورهای منطقه و تهدیدهای نظامی از جمله اقدامات آمریکا در راستای ایجاد یک قدرت پوشالی در جهان در حالی صورت می‌گیرد که وضعیت اقتصادی و سیاسی این کشور روز به روز در حال زوال و انحطاط است.

حج نماد وحدت مسلمین است

امام جمعه اهل سنت بیجار در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه حج نماد وحدت میان مسلمین جهان است، گفت: مسلمانان همواره حول شخصیت عظیم پیامبر اکرم (ص) بر مسئله ارزشمند وحدت استمرار و تأکید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مسلمانان در کنگره عظیم حج فریاد برائت مشرکین را سرداده و فریاد آزادگی و عدالت‌خواهی را در سراسر جهان خواستار شده‌اند، اظهار کرد: مسلمانان با بهره‌گرفتن از قدرت معنوی حج امسال نیز وحدت و انسجام خود را بیش از گذشته به جهانیان نشان دادند و از تمامی برکات حج بهره بردند.

وی از حج به عنوان فریضه‌ای سرشار از بندگی و یاد خدا نام برد و حج را یکی از بهترین فرصت‌ها برای تقرب و خشوع به درگاه خداوند یاد کرد.

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه حج میدان مبارزه با دشمنان اسلام است، تصریح کرد: در مراسم حج، مسلمین با تکیه بر مشترکات خود اتحاد خود را به رخ دشمنان خواهند کشید.

وی با بیان سخنی از نبی اکرم(ص) گفت: میدان حج میدان جهاد است و بر این اساس می‌توان گفت حج میدان مبارزه علیه دشمنان اسلام و مبارزه با نفس و تعلقات دنیوی است.

امام جمعه اهل سنت بیجار با بیان اینکه امید است حجاج فضایل حج را بعد از مناسک حج و بازگشت از این سفر معنوی حفظ کنند، اظهار کرد: حجاج آموزه‌ها و برکات معنوی را از این سفر سرشار از برکات معنوی به دیگران انتقال داده و آثار تربیتی و دینی و اخلاقی حج را در وجود خود حفظ کنند.

ماموستا خالدی در پایان تصریح کرد: مسلمانان آگاه باشند که دشمنان با حربه‌های فریبنده موجب اختلاف و تفرقه میان آنها نشوند.

انتهای پیام/79015/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول