اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

حذف شعار مرگ بر آمریکا در آستانه مذاکرات ژنو عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های آمریکاست

امام جمعه ایلام گفت: حذف شعار مرگ بر آمریکا در آستانه مذاکرات هسته‌ای ژنو عقب‌نشینی از اصول و ارزش‌های انقلاب و تسلیم شدن در برابر خواسته‌های آمریکای جهانخوار است.

حذف شعار مرگ بر آمریکا در آستانه مذاکرات ژنو عقب‌نشینی در برابر خواسته‌های آمریکاست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: برآیند مذاکرات تیم ایرانی با گروه 1+5 گرچه به ظاهر در مسیر حل مسئله هسته‌ای قرار گرفته است، اما اظهارات برخی از آمریکایی‌ها این شائبه را در اذهان ایجاد می‌کند که در این نشست قرار نیست تمام حق ایران از سوی کاخ سفید و متحدان غربی آن مورد پذیرش قرار گیرد.

وی ادامه داد: آنها لغو کامل و فوری همه تحریم‌ها را تنها در ازای پذیرش پروتکل الحاقی دانسته و در این راه می‌کوشند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اما نماینده آمریکا می‌گوید فقط بخشی از تحریم‌ها لغو می‌شود، همه حقوقدانان نیز به این مسئله معترفند که تنها لغو کامل و سریع همه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است که می‌تواند حسن نیت طرف ایرانی را در مذاکرات نشان دهد.

لطفی تصریح کرد: قطعا مذاکرات ژنو آغاز بازی سخت دیپلماتیک ایران و غرب است، تیم مذاکره کننده باید متوجه باشد که نمایندگان آمریکا به زودی با گروهی از مقامات اسرائیلی دیدار می‌کنند، از این رو رژیم صهیونیستی نه تنها در جریان کامل مذاکرات قرار می‌گیرد بلکه تلاش می‌کند که بر آن اثر گذارد و مواضع تیم آمریکایی را در راستای خواسته‌های خود تنظیم کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: البته نشست هسته‌ای مقامات ایران و نمایندگان کشورهای 1+5 در ژنو یک پیروزی دیپلماتیک برای ایران به شمار می‌رود که ایران یکبار دیگر حسن نیت خود را نشان داد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر اینکه برخی تلاش می‌کنند که منشا‌ء تمام مشکلات اقتصادی را تحریم‌های خارجی قلمداد کنند و این یک کار اشتباه است و متاسفانه نوسانات بازار طلا و ارز و حتی قیمت کالاها با مذاکرات مرتبط می‌کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: به محض بی‌نتیجه بودن مذاکرات قیمت طلا و ارز به شدت افزایش یافته و به نظر می‌رسد برخی از روزنامه‌ها و سایت‌های خبری در دامن زدن به این اوضاع در نقش دشمنان و ایجاد فضای بحرانی و التهاب ظاهر می‌شوند.

لطفی تصریح کرد: حل مشکلات اقتصادی با تدبیر و برنامه‌ریزی و با فرهنگ‌ جهادی امکان‌پذیر است، خلق حماسه اقتصادی با همکاری دولت و ملت میسر است و مسئولان در اظهار نظرهای اقتصادی کمتر از واژه تحریم استفاده کنند و این برگ برنده‌ای است برای دشمنان که همواره در بزرگ‌نمایی مشکلات اقتصادی ایران تحریم‌ها را عامل اصلی قلمداد می‌کنند.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 26 مهر ماه روز تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: همه

آحاد مردم باید ورزش را جدی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام نیز به 29 مهر ماه سالروز میلاد امام هادی (ع) نیز اشاره کرد و افزود: نقش امام هادی (ع) در هدایتگری مردم بی‌بدیل بود.

انتهای پیام/2246/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول