اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کوهبنان:

آمریکا به هیچ قراردادی پایبند نمی‌ماند

امام جمعه موقت کوهبنان گفت: آمریکا که خود حامی تروریست‌هاست، کشوری ذلیل است که زیرسلطه صهیونیست و نخست وزیر این رژیم جعلی قرار دارد و به هیچ قراردادی پایبند نمی‌ماند.

آمریکا به هیچ قراردادی پایبند نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان‌ها می‌فرماید «ما شما را از نژادهای مختلف آفریدیم که امتیاز محسوب نمی‌شود، بلکه امتیاز واقعی در سایه تقوای الهی به دست می‌آید».

وی عنوان کرد: هر کس تقوا و معرفتش به خدا بیشتر و تواضعش نسبت به مردم افزون‌تر باشد، ارزش بیشتری در درگاه حضرت حق دارد.

امام جمعه موقت کوهبنان گفت: حضرت علی (ع) در خطبه همام صفات بسیار زیادی برای متقین بیان می‌کند و نبی مکرم اسلام هم بارها به مردم بیان داشت که عرب بر عجم و سیاه بر سفید برتری ندارد و برتری فقط در گرو تقوای الهی است.

موسوی بیان داشت: یکی از مهمترین بحث‌ها و مسائل اعتقادی که پس از توحید و خداشناسی در قرآن به آن اشاره شده مسئله معاد و جهان آخرت است، زیرا سرنوشت انسان در معاد رقم می‌خورد.

وی با استناد به سوره عصر گفت: اگر می‌خواهید، سعا‌دتمند شوید باید ایمان توأم با عمل صالح داشته باشید و در این راستا همدیگر را به حق و صبر توصیه کنید.

امام جمعه موقت کوهبنان گفت: ما باید با تمام وجود از گناه و معصیت فاصله بگیریم و بدانیم که سعادت ما در گرو عمل صالح است و هیچ گونه تردیدی در رابطه با قیامت نداشته باشیم.

موسوی با اشاره به هفته تربیت بدنی و ورزش افزود: اسلام به این مسئله اهمیت زیادی داده زیرا عقل سالم در بدن سالم است، لذا باید ورزش کنیم و کشاورزی عالی‌ترین نمونه ورزش است.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) به ورزش اهمیت ویژه‌ای می‌دادند و خود در این راستا عامل بودند به گونه‌ای که پیامبر اکرم (ص) مردم را تشویق می‌کرد تا به فرزندانشان شنا، تیراندازی و اسب‌سواری را آموزش دهند.

امام جمعه موقت کوهبنان به 29 مهر ماه سالروز ولادت با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار در روز 15 ذی‌الحجه سال 212 هجری قمری در مدینه منوره از پدری به نام امام جواد ( ع ) و مادری به نام سمانه پا به عرصه گیتی نهاد که اسم شریف ایشان علی، کنیه‌اش ابوالحسن و لقب مشهورش نقی و هادی است.

موسوی ادامه داد: این امام بزرگوار که 42 سال عمر با برکت داشت سرانجام در سوم رجب سال 254 هجری قمری به وسیله متوکل عباسی مسموم و به شهادت رسید و در شهر سامرا به خاک سپرده شد.

وی تصریح کرد: امام هادی (ع) در دوران زندگی و پس از شهادت مظلوم بود به گونه‌ای که در سال گذشته بارها وهابی‌های خبیث که از حمایت صهیونیست‌ها و آمریکا برخوردارند به حرم این امام بزرگوار جسارت کردند که ان‌شاء‌الله با ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) شاهد نابودی آنها می‌شویم.

موسوی ابراز داشت: آمریکا که خود حامی ترورست‌هاست، کشوری ذلیل است که زیر سلطه صهیونیست و نخست‌وزیر این رژیم جعلی قرار دارد که به هیچ قراردادی پایبند نمی‌ماند و همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما به دولتمردان آمریکا هیچ‌گونه اعتمادی نداریم.

امام جمعه موقت کوهبنان به اول آبان ماه سالروز شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی به دست ایادی رژیم شاه اشاره کرد و افزود: وی شخصیتی بزرگ و برازنده بود که حضرت امام خمینی (ره) فرمود «من امیدها به ایشان داشتم» و مقام معظم رهبری هم بارها از این عالم فرزانه به نیکی یاد کردند و وی را چهره‌ای بزرگ و درخشان نامید.

موسوی با اشاره به عید سعید خم افزود: این عید از مهمترین اعیاد در اسلام است که به عید ولایت شهرت دارد، زیرا پیامبر در حجة‌الوداع و بازگشت از زیارت خانه خدا بنا به فرمان خداوند برای کامل کردن دین خود جانشین خود را معرفی کرد تا مردم در سایه ولایت و رهبری باشند.

وی بیان داشت: نبی مکرم اسلام (ص) کتاب خدا و عترت بزرگوارش را به عنوان دو امانت بزرگ الهی برای جامعه بشری دانست که از هم جداشدنی نیستند، لذا هر کس که می‌خواهد به سعادت دنیا و آخرت برسد باید به این دو چنگ بزند.

موسوی گفت: در زمان ما هم حادثه‌ای شبیه غدیر خم رخ داد که خبرگان رهبری پس از رحلت حضرت امام خمینی ( ره) در نخستین فرصت شخصیتی عالم، عادل و فرزانه را به رهبری جامعه اسلامی مشخص کردند و زمینه یأس و ناامیدی دشمنان را رقم زدند.

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول