اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س):

عید قربان عید نیایش جمعی به درگاه الهی است/ آمریکا شیطان بزرگ دوران ماست

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) گفت: قربان در حقیقت عید نیایش جمعی است و باید از این فرصت عظیم نهایت استفاده را ببریم و هر آنچه به مصلحت است را از خداوند طلب کنیم.

عید قربان عید نیایش جمعی به درگاه الهی است/ آمریکا شیطان بزرگ دوران ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه نخست نماز عید سعید قربان که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، تقوای الهی را مهمترین و باارزش‌ترین اموری دانست که می‌توان در روز عید قربان از خداوند درخواست کرد و اظهار داشت: باید بتوانیم با عنایات الهی خویش‌تنداری خود در مقابل گناهان و معصیت‌ها را تقویت کنیم.

وی دعایی از امام سجاد(ع) در روز عید قربان را مورد توجه قرار داد و افزود: ایشان می‌فرمایند «خدایا امروز روز خجسته و مبارکی است و مردم در تمام نقاط گرد هم آمده‌اند؛ خدایا مردم نیازهای گوناگون خود را درخواست می‌کنند که تو از همه آنها آگاه هستی» و پس از آن هم بر محمد و آل او صلوات می‌فرستند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: هر زمان، مکان و دعایی که از سوی خداوند مورد توجه و عنایت قرار بگیرد دارای تقدس خواهد شد؛ مکه و مدینه، کعبه، اعیاد اسلامی و نیز دعای حضرت ابراهیم(ع) به منظور باشکوه بودن مراسم حج از جمله این امور هستند.

وی با بیان اینکه دعای دسته‌جمعی به درگاه الهی تاثیر بیشتری از دعاهای فردی دارد، گفت: قربان در حقیقت عید نیایش جمعی است و باید از این فرصت عظیم نهایت استفاده را ببریم و هر آنچه که به مصلحت ماست را از خداوند بخواهیم.

سعیدی دعا، صدقه، اطعام نیازمندان، انجام قربانی و ترک معصیت را از جمله اموری دانست که در روزهای عید سفارش شده‌اند و افزود: حجاج نیز در عید قربان رمی جمرات می‌کنند تا بیاموزند که شیطان را در هر مکان و زمانی باید از خود دور سازند.

امام جمعه قم در ادامه به بصیرت بالای مردم ایران اشاره کرد و عنوان داشت: مردم ما همواره آمریکای جنایتکار را که شیطان بزرگ عصر و دوران ما است، شناخته‌اند و سال‌هاست که با ابرقدرت‌ها در حال مبارزه هستند و شعار مرگ بر آمریکا نیز هیچ‌گاه از زبان آنها بیرون نمی‌رود.

وی با بیان اینکه پیروزی نهایی از آن مسلمانان و مظلومان خواهد بود، خاطرنشان کرد: با تبعیت از فرامین الهی و پیروی از ائمه اطهار(ع) و ولایت فقیه، کامیابی و سعادت در انتظار ما خواهد بود.

سعیدی ملت ایران را امتی ابراهیمی، محمدی، علوی، فاطمی، حسینی و مهدوی دانست و بیان داشت: ما آموخته‌ایم که در عصر عرفه گریه و به درگاه الهی توبه کنیم و در عید قربان هم دستی برای سنگ انداختن به شیطان داشته باشیم و در راه خدا قربانی کنیم و نیز می‌دانیم که باید در راه خدا جان و مالمان را فدا کنیم زیرا عید قربان در حقیقت جشن پیروزی تکلیف بر غریزه است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خطبه دوم را با تاکید بر رعایت تقوای الهی در هر زمان و مکان آغاز کرد و افزود: چنانچه انسان همیشه به وظیفه خود عمل کند و از گناهان پرهیز داشته باشد در واقع هر روزش عید خواهد بود.

سعیدی به نزدیک بودن عید سعید غدیر اشاره کرد و گفت: فاصله میان عید قربان و غدیر را دهه ولایت می‌نامند زیرا شروع آن با به امامت رسیدن حضرت ابراهیم(ع) پس از امتحانات فراوان است و با اعلام امامت و ولایت حضرت علی(ع) توسط رسول گرامی اسلام(ص) خاتمه می‌یابد؛ تلاش در راستای شناخت و درک صحیح مسئله امامت و ولایت از مهمترین وظایف ما در این دهه پربرکت است.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود به پیام مقام معظم رهبری به حجاج و تمام مسلمانان جهان اشاره کرد و عنوان داشت: ایشان دو راهکار اساسی برای برون‌رفت مسلمانان از مشکلات کنونی ارائه داده‌اند که هر دو ریشه قرآنی دارند؛ وحدت و دشمن‌شناسی دو امر مهمی هستند که در قرآن مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن مسلمانان را به اتحاد حول محور الهی دعوت می‌کند و در آیات فراوان دیگری نیز شیطان به عنوان دشمن انسان معرفی شده بنابراین امروز هم برای اینکه کشورهای اسلامی از زیر سلطه استعمارگران و استبدادگران بیرون بیایند باید به این دو دستور قرآنی عمل کنند.

سعیدی مذاکرات ایران با گروه 1+5 را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: برای هیئت مذاکره‌کننده ایرانی آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم این بار غربی‌ها نیز فرصت را مغتنم شمرده و دیوار بلند بی‌اعتمادی را از بین ببرند زیرا بحث‌های بی‌نتیجه فایده‌ای ندارد ضمن اینکه هیچ‌کس هم نباید سخنی بگوید یا عملی انجام دهد که به سلامت مذاکرات ضرری وارد شود.

وی افزود: باید هر اقدامی را در راستای کاهش مشکلات انجام داد و علاوه بر این باید دانست که جابه‌جایی‌های بی‌مورد نیز فایده‌ای ندارد.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) در پایان از دولت خواست به وعده‌های انتخاباتی مبنی بر بهبود وضعیت داخلی و اقتصادی عمل کند.

انتهای پیام/78004/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول