اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

استاندار آینده فارس تابلوی افراط‌گرایی نباشد

امام جمعه شیراز گفت: دولت و وزیر کشور دقت کنند که استاندار منتخب فارس نباید تابلوی افراط‌گرایی باشد.

استاندار آینده فارس تابلوی افراط‌گرایی نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: فرد منتخب برای تصدی سمت استاندار فارس نباید کسی باشد که پرچم افراطیون را به دست وی داده باشند.

وی افزود: فرد منتخب باید اعتدال را در روش، عمل و گفتار نشان دهد و گرایش‌های تند جناحی در پرونده وی ثبت نشده باشد.

ایمانی ادامه داد: هیئت دولت و وزیر کشور دقت کنند که فارس از نظر وسعت و جمعیت در رتبه نخست قرار دارد و باید کسی استاندار این استان شود که بتواند آن را مدیریت کند.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: فارس به صراحت کلام مقام معظم رهبری در قله است و استانداری باید بیاید که با مردم استانی در قله حرکت کند و در ارتفاعات بلند از نفس نیافتد.

به گفته وی، فارس مرکز نیروهای قوی، ارزشمند و اثرگذار در کشور است و دانشمندان جهانی متعددی در فارس و شیراز حضور دارند، بنابراین فرد منتخب باید این ظرفیت‌های عظیم را بشناسد و استفاده کند.

لزوم فاصله استاندار منتخب از خاصه‌خورها و انحصارگران

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: استاندار منتخب فارس باید فردی باشد که قبل از تصدی و در هنگام تصدی این سمت، خاصه‌خورها و انحصارگران در اطراف وی حضور نداشته و با وعده به این و آن بر سر کار نیامده باشد.

ایمانی بیان کرد: همان‌گونه که رئیس جمهور زمانی خواست افرادی را به عنوان وزیر انتخاب کند، به سراغ آنها رفت و برخی از این افراد تمایل به حضور نداشتند، در مورد استاندار نیز افراد اهل لابی‌گری و فضاسازی مورد اعتماد نیستند.

وی ابراز داشت: مسئولیت گرفتن در این دوران سخت است و مدیران دانا برای آن دست و پا نمی‌شکنند.

امام جمعه شیراز در ادامه یادآور شد: استاندار منتخب فارس باید دردمند این استان بوده و علاقمند آن باشد نه اینکه دغدغه قدرت وی را به صحنه بکشاند.

تشکر ایمانی از صادق عابدین

امام جمعه شیراز در فرازی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز گفت: استان فارس در دولت نهم و دهم موفقیت‌های فراوانی کسب کرد.

ایمانی افزود: در این دولت راه آهن شیراز به اصفهان، بوشهر، عسلویه، گل گهر، بندرعباس و بندر امام راه‌اندازی یا آغاز شد.

وی ادامه داد: در مورد آزاد‌راه‌ها موارد متعددی تصویب یا عملیاتی و بسیاری از نیازهای دیگر فارس نیز در همین دولت پیگیری و محقق شد.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: لازم است که از مدیر ارشد فارس که برای انجام کارهای زیربنایی و زیرساختی تلاش کرده است، تشکر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهم مهر ماه مصادف با روز نیروی انتظامی، بیان کرد: این نیرو باید مظهر قدرت، عطوفت و عزت باشد.

به گفته وی، قدرت در مقابل قانون‌شکنان به کار می‌آید، عطوفت در برخورد با مردم و عزت در قبال کارکنان نیروی انتظامی معنا دارد.

وجود استعدادهای فراوان قرآنی در فارس

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه ابراز داشت: برای آشنایی با قرآن و مفاهیم آن در استان فارس ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی وجود دارد.

ایمانی افزود: آشنایی با گفتمان قرآن، اصلاح فرد و جامعه را در پی دارد و از این رو باید استعدادهای قرآنی در فارس شکوفا شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره 7 هزار نفری قرآن در استهبان و رقابت 160 حافظ کل قرآن نمونه‌ای از ظرفیت‌های قرآنی فارس بود.

ایمانی خواستار همراهی توانمندان در زمینه وقف‌های قرآنی شد و اضافه کرد: افزایش وقف‌های قرآنی، توسعه قرآن و مفاهیم آن را در پی دارد.

اشاره به مسابقه 100 هزار نفری که در دستور کار اوقاف و امور خیریه قرار دارد، دیگر موردی بود که ایمانی تشریح کرد و خواستار حضور تمام علاقمندان قرآنی در این رقابت‌ها شد.

امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر به تشریح معاملات حرام پرداخت و برخی مصادیق آن را برشمرد.

به گفته وی از میان مواردی که مصداق معامله عین نجاست هستند، تنها فراورده‌های خونی توسط فقها و مراجع استثنا شده است.

ایمانی خرید و فروش هر نوع سگ، غذای سگ، البسه و آرایش و حتی حمل و نقل آن در اماکن عمومی را حرام برشمرد و تنها مورد سگ گله را از شمول این موارد خارج دانست.

انتهای پیام/2448/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول