اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن یزد:

استاندار آینده یزد از ظرفیت‌های اقتصادی استان استفاده کند

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد با اشاره به شرایط اقتصادی استان و ظرفیت‌‌های معدنی و صنعتی استان گفت: استاندار آینده یزد ظرفیت‌های اقتصادی استان را به کار گیرد.

استاندار آینده یزد از ظرفیت‌های اقتصادی استان استفاده کند

محمدحسین فنایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: خوشبختانه رئیس‌جمهور به صورت شفاف کار خود را آغاز کرده و منافع ملی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه استان یزد یک استان صنعتی و تولیدی است موضوع انتخاب استاندار برای استان را یاد‌آور شد و افزود: ظرفیت‌های اقتصادی در سطح استان مغفول مانده و لازم است تا استانداری که برای این خطه انتخاب می‌شود همسو با دولت به این حوزه توجه داشته باشد.

رئیس خانه صنعت و معدن یزد ادامه داد: استاندار آینده باید منافع استان و کشور را مورد توجه قرار دهد و فعالیت خود را بر این اساس برنامه‌ریزی کند.

وی با اشاره به وجود برخی شایعات و گمانه زنی‌ها مبنی بر انتخاب استاندار گفت: برخی نام‌ها برای تصدی مدیریت استان مطرح شده که یک سری اشخاص سوابق خوبی دارند و برخی هم آشنایی با این حوزه کاری ندارند.

وی افزود: مطرح شدن برخی اشخاص سیاسی برای سکانداری استان با توجه به شرایط یزد و ویژگی‌هایی که این استان در کشور دارد چندان مناسب نیست و روند توسعه اقتصادی استان را کند می‌کند.

فنایی با بیان اینکه پیشرفت هر استانی در گرو توجه به مقوله اقتصاد و صنعت است افزود: حوزه صنعت و معدن در یزد دارای مشکلات متعددی است مانند عدم فراوری مواد معدنی و خام فروشی، عدم توسعه صادرات غیر نفتی متناسب با ظرفیت استان و ... که استاندار آینده باید ظرفیت‌های اقتصادی را به کار گیرد و به صنعت و تولید توجه ویژه داشته باشد.

وی از دیگر مشکلات در این حوزه را تامین آب برای واحدهای صنعتی در حال احداث و یا احداث شده برشمرد و بیان داشت: برخی از واحدها که تعدادشان در یزد کم نیست به دلیل عدم تامین آب نتوانسته فعالیت جدی داشته باشند که این موضوع به ضرر استان است.

رئیس خانه صنعت و معدن یزد با اشاره به اینکه برخی از استانداران پیشین نتوانستند متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی استان کار کنند اضافه کرد: سرمایه‌های خوبی در این استان نهفته است و خوشبختانه در حوزه صنعت و معدن دارای منابع بسیار غنی هستیم اما لازمه بهره‌گیری از این منابع مدیریت صحیح و استفاده از مدیرانی است که در این حوزه آشنایی داشته باشند.

وی با انتقاد از اینکه توسعه اقتصادی استان به شایستگی و در شان استان انجام نشده است تصریح کرد: لازم است تا استاندار آینده یزد با استفاده از ظرفیت‌های استان، اقدامات لازم را برای پیشرفت اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی انجام دهد.

فنایی با بیان اینکه احداث بندر خشک در استان و پروژه‌های بزرگ اقتصادی در یزد راهی برای توسعه اقتصادی استان است گفت: وجود منطقه ویژه اقتصادی در استان و فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی که در یزد انجام شده باعث شده تا استان یزد به یکی از قطب‌های اقتصادی در کشور تبدیل شود.

وی خواستار توجه جدی استاندار آینده یزد به ایجاد اشتغال در این منطقه شد و بیان داشت: با اولویت قرار دادن صنایع و تولید، شکوفایی اقتصادی در یزد را دامن بزند و اشتغال پایدار برای استان به وجود بیاورد.

انتهای پیام/90004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول