اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

امر به معروف جهاد بالاتر از میدان جنگ است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه و تکلیف الهی حتی از جهاد در میدان جنگ و رزم نیز ارزش و تقربی به مراتب بالاتر دارد.

امر به معروف جهاد بالاتر از میدان جنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید عبدالحسن مهدوی عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اردبیل، اظهار داشت: ماهیت امر به معروف و نهی از منکر هدایت بشر به جامعه همراه با تعالی و تسلیم در برابر اراده محض خداوندی است که قطعاً امروز جامعه بشری در سایه احیای این فرایض است که می‌تواند ره به سوی حقیقت و سعادت ببرد.

وی تصریح کرد: بهترین راه حل در اصلاح فکری و اعتقادی جامعه گرایش به واجبات الهی و دوری از محرمات است که به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان و فقها توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به مرحله تقرب و تهذیب واقعی می‌رساند.

مهدوی، نتیجه دوری از محرمات و گرایش به حسنات را خوش خلقی برای بشر و زیبا اندیشی توصیف کرد و ادامه داد: امروز همه ملت‌های آزاده دنیا به اصلاح تفکر بنیادین در مکتب اسلامی و همچنین دوری از گناهان و رذیلت‌ها نیاز دارند تا جامعه بتواند به سمت تربیت و تعالی حرکت کند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اغنای فکری در امر به معروف و نهی از منکر بسیار مؤثر است، خاطر نشان کرد: توجه به توجیه فکری و فرهنگی در اثربخشی این فریضه الهی از اهمیت و جایگاهی برتر برخوردار است.

وی اضافه کرد: اگر جوانان ما امروز با ابعاد این فریضه واجب الهی آشنا شوند به سمت زندگی سالم و اعمال نیک حرکت می‌کنند و بهتر از هر زمان دیگر می‌توانند جامعه را از رذیلت‌ها بر حذر دارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، اصلاح و تربیت جامعه را در سایه احیای چنین فرایض دینی توصیف کرد و ادامه داد: هرگونه تغییر مثبت در جامعه و اجتماع نیاز به اصلاح رفتار و گرایش به امر به معروف و نهی از منکر دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در سخنانی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در قیاس با سایر واجبات به مانند دریای عظیم در مقابل یک نقطه سوزن توصیف کرد و گفت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر ترویج پیدا کند بهتر از هر زمان دیگر می‌توانیم شاهد برقراری عدالت، دوری از ظلم، فساد و تباهی باشیم.

حجت‌الاسلام سید حسن عاملی به عواقب دوری جامعه بشری از این فریضه واجب اشاره کرد و افزود: ما در سایه زنده نگه داشتن چنین فرایضی است که می‌توانیم خیر، صلاح و رستگاری را در جامعه گسترش دهیم و از هرگونه گناه و رذیلت دوری کنیم.

وی از این فریضه به عنوان عنصر تصفیه فضای جامعه از گناهان و آلودگی‌ها توصیف کرد و اظهار داشت‌: جامعه بشری امروز ما به دور از تکبر و غرور می‌تواند در سایه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به نقطه اوج تعالی و ترقی برسد.

انتهای پیام/62001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول