اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کیش:

شهر آرمانی با نهادینه‌سازی امر به معروف دست‌یافتنی است

امام جمعه کیش گفت: با نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است که می‌توان به شهر آرمانی نزدیک‌ شد.

شهر آرمانی با نهادینه‌سازی امر به معروف دست‌یافتنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، حجت‌الاسلام حسن علیدادی عصر امروز در مراسم تجلیل از افسران جنگ نرم که به همت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه این جزیره و با محوریت تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار شد، با تقدیر از کارکنان امنیت اخلاقی فرماندهی انتظامی ویژه کیش به موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که سایر فرایض به وسیله آن قابلیت اجرا می‌یابند.

وی ادامه داد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر رمز پایداری و برپایی دستورات الهی و شور و نشاط جامعه اسلامی است.

امام جمعه کیش خاطرنشان کرد: انسان‌ها در همه شرایط نیازمند امر به معروف و نهی از منکر هستند، چراکه انسان‌ها با توجه به طبیعت خود ممکن‌الخطا هستند و همواره به تذکر و یادآوری محتاج هستند.

علیدادی بر تقویت و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و تصریح کرد: با نهادینه شدن این فرهنگ غنی می‌توانیم به شهر آرمانی و مدینه فاضله نزدیک‌تر شده و جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با مهم دانستن اقدامات پلیس در جامعه، اذعان داشت: ایجاد امنیت در جامعه و کاهش جرایم از اقدامات مهم پلیس در جامعه است و مردم نیز می‌توانند با ایفای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر پلیس را در این امر خطیر یاری کنند.

در این نشست سرهنگ حسین دهکی، فرمانده انتظامی ویژه کیش نیز به نقش مشارکت مردم در پیشگیری از جرایم در جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: شهروندان در حکومت‌های مردمی نقش تعیین کننده‌ای داشته و هیچ سازمانی بدون همکاری و مشارکت مردم نمی‌تواند به تمامی اهداف خود دست یابد.

دهکی ادامه داد: پیشگیری از جرم مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است که باید در جامعه شهرستانی نهادینه شود.

فرمانده ارشد نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در کیش با اشاره به اینکه بازوی اجرائی حکومت در صف امر به معروف و نهی از منکر پلیس است، اضافه کرد: امروز پلیس خاکریز اول در عرصه امر به معروف و نهی از منکر است.

علیدادی در پایان با تقدیر از حمایت‌های امام جمعه کیش از طرح‌ها و برنامه‌های پلیس جزیره کیش، توجه به انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و همکاری با پلیس را موجب کاهش جرائم در سطح جامعه دانست.

گفتنی است؛ در ابتدای این جلسه رئیس پلیس امنیت عمومی و معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ویژه کیش در سخنان کوتاهی به اقدامات اجرایی و فرهنگی حوزه امنیت اخلاقی در سطح جزیره کیش اشاره کردند.

انتهای پیام/88003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول