اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

رفع مشکلات مالی جامعه هنری و خبرنگاران دشتستان در اولویت قرار دارد

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: رفع مشکلات مالی جامعه هنری و خبرنگاران دشتستان در اولویت قرار دارد.

رفع مشکلات مالی جامعه هنری و خبرنگاران دشتستان در اولویت قرار دارد

یه گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست با فعالان فرهنگی و هنری و جوانان دشتستان اظهار داشت: هنر روح جامعه است و جامعه بدون هنر مانند جسم بدون روحی است که منفعتی ندارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توجه به هنر و هنرمندان موجب ترویج نشاط، امید، نظم و امنیت در جامعه شده و باعث بالا رفتن سطح آگاهی و فرهنگ مردم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه هنری با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف و رفع مشکلات، سخت‌کوشی و تلاش اولین مؤلفه است و کسانی به درجات والا رسیده‌اند که ناامید نشده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: هنرمندان به دلیل روحیه حساسی که دارند، نظرات خود را درقالب آثارشان ارائه می‌کنند و کمتر اهل نطق و مطالبه‌های رایج هستند و همین امر توجه و دقت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: افراد فعال در عرصه هنر نباید به جایی برسند که ناامید شده و از مطالبات و حقوق خود دست بردارند زیرا این کار با اصل روح هنر منافات دارد.

نماینده دشتستان در خانه ملت با اشاره به برخی از ضعف‌های موجود در عرصه مدیریتی فرهنگی و هنری اذعان داشت: وظیفه مدیر در مقابله با مشکلات، تدبیر و مدیریت کردن شرایط است و در صورتی که بودجه و امکانات کافی نیز وجود نداشته باشد باید با تدبیر و تجربه مشکلات را حل و فصل کند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی گفت: هنرمندان اولین افرادی هستند که با پیگیری مشکلات و مطالبه حقوق خود از مسئولان مختلف می‌توانند به جامعه هنری کمک کنند.

این مسئول با تاکید بر حفظ جایگاه هنر به ویژه قلم افزود: شاعران، نویسندگان و خبرنگاران باید در نقدهای خود مواظب ارزش‌ها و شخصیت افراد باشند و از حدود و اخلاق اسلامی خارج نشوند؛ طبیعی است که وقتی به شخصیت فردی چنگ‌اندازی شود عکس‌العملی نشان می‌دهد.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در برخی از موارد افراد قلم به دست، حرمت قلم را نگه نمی‌دارند و با فراتر رفتن از حدود، به قلم و سایر قلم‌به‌دستان خیانت می‌کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تشکیل کارگروه هنرمندان گفت: در حوزه‌های تخصصی مختلف، کارگروه‌هایی در دفتر نماینده دشتستان تشکیل شده که صاحب‌نظران و نخبگان در آن به احصای مشکلات، مشاوره و ارائه راهکار برای حل آنها را انجام می‌دهند.

موسوی‌نژاد شناسایی، معرفی و تجلیل از هنرمندان مطرح و مقام‌آور را نیز از وظایف کارگروه عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، هنرمندانی از انجمن‌های مختلف و در رشته‌های خطاطی، مجسمه‌سازی و طراحی، داستان کوتاه، موسیقی، شعر، گرافیک و عکاسی به نمایندگی از سایر افراد در این جلسه حضور داشته و به ارائه دیدگاه‌ها و بیان مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/2452/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول