اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس:

وجه تصویب‌شده به حساب خانوارهای سیل‌زده دشتستان واریز نشده است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وجه تصویب ‌شده به حساب خانوارهای سیل‌زده دشتستان واریز نشده است.

وجه تصویب‌شده به حساب خانوارهای سیل‌زده دشتستان واریز نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع مردم محلات برازجان با تبریک عیدقربان اظهار داشت: ایام ذی‌الحجه ایامی نورانی و بزرگ در نزد مسلمانان است و باید تا می‌توانیم از این روزهای مبارک و پربرکت بهره ببریم.

وی افزود: پیام عید قربان این ا‌ست که ما در برابر اراده خداوند تسلیم باشیم و با هوای نفسانی خود مبارزه کرده و حرص به قدرت و مال را در خود قربانی کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خسارات وارد شده به مردم محله علی‌آباد بر اثر سیلاب آذرماه سال گذشته گفت: متاسفانه در سطح کشور به موضوع سیلاب در حد زلزله توجه نمی‌شود و کم‌کاری‌های صدا و سیما در سیلاب دشتستان باعث عدم جلب توجه مسئولان به این حادثه شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: تاکنون تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوانی برای پرداخت خسارت‌های وارده به مردم و زیرساخت‌های شهری و روستایی بر اثر سیلاب انجام داده‌ایم ولی به دلیل کمبود اعتبارات، تاکنون وجه تصویب شده واریز نشده است.

نماینده مردم دشتستان در خانه ملت تصریح کرد: همواره از ابزارهای لازم از جمله تذکر کتبی و شفاهی و سایر مکاتبات و رایزنی‌ها برای تعجیل در پرداخت خسارات استفاده کرده‌ایم و امیدواریم به‌زودی نتایج مفیدی حاصل شود.

وی اظهار داشت: در گذشته بودجه حوادث غیرمترقبه در اختیار سازمان مدیریت بحران بود و روال ساده‌تری برای پرداخت خسارت وجود داشت.

موسوی‌نژاد افزود: طبق آیین‌نامه‌های دولتی، گزارشات حوادث غیرمترقبه باید تنظیم و سپس راستی آزمایی شده و پس از طی مراحلی به وزارت کشور و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ارسال و در نهایت برای دستور پرداخت به هیئت وزیران برود که همه این کارها انجام شده اما هیئت دولت دستور پرداخت را صادر نکرده است.

وی با اشاره به محرومیت برخی از محلات شهر گفت: هر انسانی حق استفاده از امکانات و خدمات را دارد و بی‌توجهی و فراهم نکردن امکانات برای بخشی از مردم، بی‌حرمتی به آن‌ها است.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره به سیل‌زدگان دشتستان

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور یادآور شد: با وزارت کشور برای جذب اعتبارات روشنایی و آسفالت معابر محلاتی که این امکانات را ندارند رایزنی‌هایی انجام شده و بخشی از آن به دلیل عدم عملکرد بودجه‌ای و بخش دیگری به خاطر عدم اولویت‌بندی مناطق محروم در مجموعه شهرداری به اجرا درنیامد.

این مسئول متذکر شد: در سطح شهر کارهایی انجام شده که در اولویت نبوده‌اند البته رسیدگی به مبلمان شهری خوب است ولی استفاده از بودجه محلات کمتر توسعه‌یافته برای کارهای غیرضروری قابل توجیه نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قبل از این‌که به فکر آبنما و نورانی کردن میدان‌ها باشیم باید به بهداشت محیط، آسفالت و روشنایی کوچه‌های قدیمی و محروم شهر بپردازیم تا نشاط و طراوت در مردم جاری شود.

وی با بیان این‌که شهرداری باید تمهیدات لازم برای کاهش خسارت‌های احتمالی در سیلاب‌های آینده را بیاندیشد، افزود: اقداماتی نظیر بازکردن دهانه پل‌ها، دیوارکشی دره‌های وسط شهر و عدم صدور مجوز ساخت و ساز در مسیر آب از اقدامات مهمی است که باید توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه انجام گیرد.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: در مرحله اول به هر خانواده آسیب دیده از سیلاب مبلغ 10 میلیون ریال پرداخت شده و برخی از لوازم ضروری آن‌ها نیز تامین شده است و منتظر واریز بودجه تصویب شده در هیئت وزیران هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موافقت‌هایی برای اعطای تسهیلات کم‌بهره و وام مسکن با سهم آورده کم انجام شده و به‌زودی به مردم تعلق خواهدگرفت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که بیشتر خسارت‌ها به منازلی بود که در مسیر آب و حاشیه رودخانه‌های فصلی احداث شده‌اند، افزود: با پیگیری‌های انجام شده و اقدامات سایر مسئولان مقرر شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منازلی را در مکان‌های مناسب شهر احداث کرده و به‌صورت مشارکتی به این افراد تحویل دهد.

انتهای پیام/2452/م40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول