اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بندر امام:

سند چشم‌انداز بندر امام خمینی تدوین می‌شود

شهردار بندر امام گفت: سند چشم‌انداز بندر امام خمینی تدوین می‌شود.

سند چشم‌انداز بندر امام خمینی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام، علی گلمرداری صبح امروز در آیین افتتاح مرکز آموزش و تحقیقات شهرداری بندر امام خمینی که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار کرد: حرکتی که امروز در شهرداری بندر امام خمینی شکل گرفته با توجه به خلأیی که در این بخش در سازمان شهرداری‌ها و شهرداری‌های کل کشور وجود دارد می‌تواند الگویی برای همه شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اگر شهرداری‌های کلان‌شهرها به این موضوع نیز می‌پردازند به شکلی است که متاسفانه نتوانسته در راستای اهداف سازمانی که می‌تواند پایه و اساس آن نگاه علمی و دانش محور و دانایی محور به مباحث شهری باشد، اثربخشی لازم را داشته باشد.

گلمرادی ادامه داد: ما اعتقاد داریم سرمایه‌های فکری هر سازمان می‌تواند سرمنشاء تحولات و موفقیت هر سازمان باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه دیگر واژه‌های منابع انسانی یا نیروی انسانی زیاد کاربردی نیست و حتی اکتفا به سرمایه‌های فکری نیز نشده است.

شهردار بندر امام خمینی اضافه کرد: بلکه فراتر از آن سرمایه‌های فکری هوشمند هستند که با توجه به تغییرات شتابنده‌ای که در عرصه کسب و کار سازمانی وجود دارد، که البته به این موضوع نیز اکتفا نشده است.

گلمرادی افزود: با توجه به این تغییرات شتابنده، انسان‌هایی می‌توانند کمک حال سازمان خود بوده و مفید فایده واقع شوند که بتوانند سازگار با محیط‌های سازمانی و تغییرات محیطی باشند، به همین لحاظ امروز از انسان‌ها در سازمان‌ها به عنوان سرمایه‌های فکری هوشمند متغیر یاد می‌شود.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی گفت: خوشبختانه در تلاشی که در این دو سال اخیر صورت گرفته و نتایج آن نیز در عمل نشان داده شده، کارکنان شهرداری بندر امام این توان، درایت و ظرفیت را دارند که بپذیرند می‌توانند داناتر، توانمندتر و پرتلاش‌تر، خدمت‌گذار مردم خوب بندر امام خمینی باشند.

شهرداری بندر امام خمینی در ادامه افزود: خوشبختانه نگاه و نگرشی که امروز مردم بندر امام به مجموعه شورا و شهرداری دارند یک نگاه مثبت است و به عنوان یک ظرفیت می‌تواند کمک حال ما باشد که در کنار برنامه‌های جاری و روزمره، رویکرد علمی و جهادی که در دستور کار خود قرار داده‌ایم به واقعیت و حقیقت بپیوندد.

*تدوین سند چشم‌انداز بندر امام

گلمرادی یادآور شد: در این راستا هفته گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای محترم شورا و همچنین اساتید ارزشمند و صاحب‌نظر و توانمند دانشگاه چمران اهواز به منظور تعریف و تدوین سند چشم‌انداز شهر بندر امام خمینی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این سند چشم‌انداز که باید تلاش کنیم هرچه سریع‌تر تدوین شود باید پایه و مبنایی باشد که برنامه‌های عملیاتی و کوتاه مدت را از دل آن استخراج کنیم و بتوانیم در یک تاریخ و در یک زمان مشخص، اهدافی که امروز مد نظر است را برای آینده خوب و درخشان بندر امام خمینی محقق کنیم.

شهردار بندر امام خمینی افزود: همچنین در کنار آن چشم‌انداز، اقداماتی که در حوزه‌های فضای سبز و در بحث عمران و آبادانی شهر هم شکل می‌گیرد، آن را نیز به شکل موردی، مطالعاتی انجام دهیم.

گلمرادی بیان داشت: باید به این نکته ظریف نیز اشاره کنم که راه نجات و راه موفقیت ما در همین بخش است و اگر این بخش بتواند موفق عمل کند می‌توانیم سازمانی سرآمد داشته باشیم و برای تمام شهرداری‌ها الگو و منشاء تغییرات اساسی و ارزشی باشیم.

وی با اشاره به اینکه قصد و نیت مجموعه شورا و شهرداری بندر امام خمینی، خدمت صادقانه به مردم این شهر است، تصریح کرد: زمانی می‌توانیم ادعا داشته باشیم که موفق عمل می‌کنیم که بتوانیم با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری و بهترین کیفیت را داشته باشیم و بتوانیم منابع را به خوبی مدیریت کنیم.

شهردار بندر امام خمینی با تأکید بر اینکه دانایی قدرت است، گفت: باید بپذیریم که امروز دیگر کار یدی یا توانمندی منابع مالی نمی‌تواند کارساز باشد، بلکه اگر توانستیم در زمینه سرمایه‌های فکری، موفق عمل کنیم و اگر توانستیم دانایی سازمان را ارتقاء دهیم، حتما یک سازمان موفق و متعالی خواهیم داشت.

گلمرادی در پایان اظهار کرد: به نگاه و نگرش مثبتی که تک تک اعضای شورای شهر بندر امام خمینی به رویکرد علمی و جهادی دارند که متفاوت با گذشته است بسیار خوشبین هستم و بدون تردید شاهد یک جهش چشمگیر به سوی موفقیت‌ها و تحولات شهر بندر امام خواهیم بود و امیدوارم بتوانیم شهری سرآمد داشته باشیم و برای همه سازمان‌ها و شهرداری‌ها به الگویی مناسب تبدیل شویم.

انتهای پیام/72008/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول