اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کلانشهر قم مطرح کرد

سامان‌دهی بافت فرسوده در راستای کاهش خطرات بحران‌ها

شهردار کلانشهر قم گفت: در بحث کاهش خطرات ناشی از بحران‌ها، سامان‌دهی بافت فرسوده در اولویت مدیریت شهری قم قرار دارد.

سامان‌دهی بافت فرسوده در راستای کاهش خطرات بحران‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در دیدار با کریگ دانکن، هماهنگ‌کننده ارشد دفتر کاهش خطرپذیری بحران سازمان ملل با اشاره به ویژگی‌های خاصی که در کشور و دنیا وجود دارد، اظهار کرد: قم میزبان میلیون‌ها توریست و زائر در طول سال است.

وی افزود: مصمم هستیم قم را از نظر تاب‌آوری و ایمن‌سازی به سطح استانداردهای بین‌المللی برسانیم؛ خطراتی مانند زلزله قم را تهدید می‌کنند به همین دلیل مهمترین اولویت ما در بحث تاب‌آوری سامان‌دهی بافت‌های فرسوده است.

شهردار کلانشهر قم با بیان اینکه سیل نیز جزو خطراتی است که قم را در معرض تهدید قرار داده است، گفت: به همین منظور برنامه‌ریزی‌های ایمنی در مجموعه مدیریت شهری قم انجام شده است.

وی ادامه داد: از سال گذشته و با تکیه بر دانش ملی آب شیرین از فاصله‌ای بسیار دور به شهر قم منتقل شد.

دلبری با اشاره به قدمت هزاران ساله قم خاطرنشان کرد: به همین دلیل حدود دو هزار هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد و شهرداری نیز به منظور تشویق مردم برای بهینه‌سازی خانه‌های خود سیاست‌های تشویقی فراوانی را پیش‌بینی کرده است با این حال حل مشکل مذکور در مدت زمانی کوتاه میسر نخواهد بود و قم نیازمند کمکی بین‌المللی در این زمینه است.

شهردار کلانشهر قم با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه تقویت تاب‌آوری قم صورت گرفته است، گفت: در بحث آماده‌سازی و فرهنگ‌سازی مردمی به منظور مقابله با بحران‌ها نیز فعالیت‌های مثبتی داشته‌ایم و اطمینان داریم که با تعامل میان شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌توانیم جزو یکی از شهرهای امن دنیا باشیم.

شهردار قم در پایان از حضور کریگ دانکن، هماهنگ‌کننده ارشد دفتر کاهش خطرپذیری بحران سازمان ملل در قم تشکر کرد.

انتهای پیام/2258/ل/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول