اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام شهردار همدان به جشنواره تئاتر کودک

تئاتر فرصتی برای تعمیق ارزش‌ها در کودکان است

شهردار همدان در پیامی به بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: تئاتر فرصتی است که می‌توان از آن برای تعمیق ارزش‌ها و باورهای فرهنگی در کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

تئاتر فرصتی برای تعمیق ارزش‌ها در کودکان است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، امیررضا یوسفیان در پیامی به جشنواره تئاتر کودک اظهار کرد: خورشید پرفروغ فردای شهر و استان زیبای ما از دستان کوچک اما پرتوان کودکان و نوجوانان امروز طلوع می‌کند و به همین خاطر شأن و جایگاه آنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: بی‌تردید رشد هر جامعه‌ای در گروی توجه ویژه و برنامه‌ریزی خاص برای دنیای کودکانی است که بزرگ‌ترین سرمایه انسانی، یعنی صداقت و راستی را در وجود خود دارند.

شهردار همدان گفت: معتقدم در میان هنرهای مختلف، هنر نمایش ارتباط زنده و ملموسی با دنیای کودکان دارد، زیرا از یک سو آنان را به مشارکت اجتماعی و جامعه‌پذیری رهنمون می‌سازد و از دیگر سو خلاقیت و آفرینش را در آنان تقویت می‌کند.

به گفته وی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بستر مناسبی در راستای تکامل و رشد کودکان است و نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و اعتماد به نفس آنان دارد و ابزار ارزشمندی برای هدایت ایشان به سوی تعالی است.

یوسفیان یادآور شد: به باور من هر آموزشی که در قالب هنر، بر اوج ضمیر کودک و نوجوان حک شود، غالباً پاک نشدنی است و می‌توان از این فرصت برای تعمیق ارزش‌ها و باورهای فرهنگی در کودکان و نوجوانان استفاده کرد.

وی ادامه داد: بهره جستن از آموزه‌های شهروندی بر مبنای آموزه‌های دینی و اخلاقی در قالب هنر نمایش، می‌تواند کودکان ما را به سوی مسئولیت‌پذیری و کمال هدایت کرده و اخلاق و رفتار آنان را مقبول و شایسته کند.

شهردار همدان تصریح کرد: به یقین بر عهده همه نهادهای اجتماعی و فرهنگی است که نگران سرنوشت آینده‌سازان این مرزوبوم باشند و با تدبیر و هوشمندی، تلاش و توان کودکان و نوجوانان را در مسیر اعتلای فرهنگی هدایت کنند.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم از شاخسار همیشه سرسبز هنر تئاتر کودک و نوجوان ثمره دانایی و هوشیاری بچینیم.

انتهای پیام/89003/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول