اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان زنجان:

50 درصد از پست‏‌های میراث فرهنگی زنجان بلاتصدی است / اجازه تعرض به حریم آثار تاریخی را ندادم

مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان زنجان گفت: 50 درصد از پست‏‌های موجود در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان بلاتصدی است.

50 درصد از پست‏‌های میراث فرهنگی زنجان بلاتصدی است / اجازه تعرض به حریم آثار تاریخی را ندادم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسعود بیات ظهر امروز در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی این استان اظهار داشت: در طول یک سالی که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان بوده است، با توجه به پایان سال مالی عمرانی و با تدبیرات اندیشیده شده موفق به جذب 3 میلیارد تومان اعتبار شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول یک سال فعالیت وی استان زنجان از موقعیت عبوری خارج شده و به مکان گردشگری تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان رتبه نخست را در زمینه ارائه خدمات نوروزی در بین دستگاه‏‌های مختلف طی سال‌جاری کسب کرده است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 13 باب خانه گردشگری در روستاهای استان زنجان ایجاد شده است، یادآور شد: همه این خانه‏‌ها زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی و تحت نظارت نیروی انتظامی به گردشگران خدمات لازم را ارائه می‎کنند.

بیات با بیان اینکه برای نخستین بار در استان زنجان اتوبوس رایگان زنجان‎گردی راه‏اندازی شد، اضافه کرد: استخراج تورهای داخلی استان، نرخ‎های این تورها و مقصد آنها نیز در سال‌جاری صورت گرفته است.

این مقام مسئول به استفاده از ظرفیت راهنمایان تور در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز و تابستان از حضور این راهنمایان استفاده شد.

وی، واگذاری مناطق نمونه گردشگری «شیت» و «خلیفه‎لو» را به سرمایه‏‌گذار از دیگر فعالیت‌های دوران خدمت خود برشمرد و افزود: در طول خدمت خود، هیچ قراردادی که اجازه تعرض به حرایم را بدهد را امضا نکرده است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: تعرض به حرایم آثار تاریخی در زمان فعالیت سایر مدیران در استان زنجان از جمله در بناهایی چون ساختمان دارایی و ذوالفقاریه رخ داده است.

بیات با اشاره به ساماندهی نیروهای انسانی در سلطانیه اذعان داشت: 63 نفر در این مکان فعالیت داشتند که قرارداد نداشته و تمایلی نیز به امضای قرارداد نداشتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: 27 نفر از نیروهای انسانی مشغول در سلطانیه که حاضر به امضای قرارداد نشدند، از مجموعه جدا شدند.

وی با تأکید بر اینکه 50 درصد از پست‏‌های موجود در اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان بلاتصدی است، اظهار داشت: کارمندان این اداره کل هر کدام به جای چند نفر کار می‏‌کنند.

انتهای پیام/73006/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول