اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان:

جذب 20 میلیارد تومان اعتبار در میراث فرهنگی خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: امسال برخلاف سال گذشته 20 میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم.

جذب 20 میلیارد تومان اعتبار در میراث فرهنگی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، افشین حیدری در نشست خبری که ظهر امروز در هتل نیشکر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته به لحاظ جذب اعتبار آخرین استان کشور بودیم اما خوشبختانه در سال‌جاری اعتبار قابل قبولی جذب کردیم.

وی با بیان این‌که به دنبال جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی هستیم، گفت: هر سرمایه‌گذاری که قصد ورود به کار را داشته باشد ما با فراق باز از وی دعوت به همکاری کرده و تا آنجا که امکان داشته او را همراهی می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با بیان این‌که انجمن‌ها بازوی پر توان میراث فرهنگی و گردشگری استان هستند، عنوان کرد: تاکنون نشست‌های مختلفی با انجمن‌ها برگزار کردیم و در آینده قصد داریم در بخش‌های پژوهشی از وجود آن‌ها استفاده کنیم.

وی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: وظیفه‌ای که امروز دوستداران میراث بر گردن دارند‌‌ همان وظیفه‌ای است که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بر گردن داشتند، آن‌ها از خاک میهن دفاع کردند و در مقابل ما از هویت وطن دفاع می‌کنیم.

حیدری ادامه داد: با توجه به این‌که تمام دوران جنگ تحمیلی در خوزستان بود اما هنوز در خوزستان یک موزه دفاع مقدس وجود ندارد و متاسفانه تمام نگاه‌ها به استان در حیطه مسائل صنعتی است.

وی در ادامه به راه‌اندازی نمازخانه‌های بین‌راهی در استان اشاره کرد و افزود: اگر می‌خواهیم در صنعت گردشگری رشد کنیم باید همه زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و یکی از این زیرساخت‌ها احداث نمازخانه‌های بین‌راهی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان عنوان کرد: با توجه به این‌که خوزستان یک استان مرزی بوده و گردشگرهای بسیاری از کشورهای عربی ابتدا وارد استان می‌شوند باید گفت که خوزستان پیشانی گردشگری کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه کشور به ادارات میراث و گردشگری استان‌ها یک نگاه تخصصی است و در چند روز گذشته تمام مدیرکل‌هایی که مامور به فعالیت در جاهای دیگر بودند به کار خود برگشتند.

حیدری خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری یک کار تخصصی است و مثل سازمان آب، برق و مخابرات نیست که هر کس که بخواهد بر سر کار بیاید.

انتهای پیام/72015/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول