اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر کاشمر:

برخی تصمیم‌گیری‌ها خارج از چارچوب شورا صورت می‌گیرد

عضو شورای شهر کاشمر با اشاره به برخی تصمیم‌گیری‌های خارج از جلسات شورا گفت: با این روند شورا به بیراهه می‌رود.

برخی تصمیم‌گیری‌ها خارج از چارچوب شورا صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، اسماعیل سلطانپور صبح امروز در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر کاشمر با اشاره به وقوع جریاناتی در خارج از شورا افزود: برخی موضوعات قبل از این‌که در شورا مطرح شود در جلساتی غیر از شورا مطرح شده و پس از تصمیم‌گیری به جلسات شورا می‌آید.

وی که در دوره سوم به عنوان نماینده شورای شهر در شورای شهرستان فعال بوده و در آنجا نیز به مدت 6 سال مسئولیت شورای شهرستان را بر عهده داشته است، مدعی شد: در دو دوره قبل با شورای شهرستان تنها 5 مکاتبه انجام شده در حالی که در دوره سوم بیش از 4 هزار مکاتبه در راستای اعلام و پیگیری مشکلات در بخش‌های مختلف انجام شده است.

این عضو شورای شهر کاشمر با تاکید بر این‌که کاندیدا شدنم به عنوان نماینده شورای شهر در شورای شهرستان در دوره چهارم را یک وظیفه شرعی و قانونی می‌دانستم، اظهار کرد: برخی افراد که به عنوان نماینده شورای شهر به شورای شهرستان راه می‌یابند هیچ شناختی از شهر و مشکلات مردم ندارند.

وی با بیان این‌که در 6 سال فعالیت دوره سوم شورا اعضایی بودند که تنها در جلسات شورا شرکت می‌کردند و در سایر روزها به شورا نمی‌آمدند و رئیس شورای شهر یکبار هم به آنان تذکر نداد، یادآور شد: شورایی که به این شکل اداره می‌شود چطور می‌خواهد از حق مردم دفاع کند.

سلطانپور خاطر‌نشان کرد: ما به عنوان نماینده مردم به این شورا آمده‌ایم لذا در برابر آرایی که به ما داده‌اند، مسئول هستیم.

وی خطاب به رئیس شورای شهر کاشمر اضافه کرد: در بحث وجود مشکلات زیاد در حوزه اصناف و عدم رعایت قیمت‌ها، به عنوان نماینده مردم و شورای شهر مکاتباتی را با دستگاه‌های متولی مربوطه انجام دادم که به دلیل عدم حمایت‌ این حق تضییع شده است.

عضو دیگر شورای شهر در نطق پیش از دستور نسبت به عدم حضور اعضای شورا در جلساتی که از سوی ادارات و سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود تذکر داد و گفت: باید در این راستا برنامه‌ریزی شود و هر یک از اعضا که می‌توانند در جلسات شرکت کنند اعلام آمادگی کنند و به نمایندگی از شورای شهر حضور داشته باشند.

محمد صادقی با اشاره به قول شورای شهر کاشمر در ماه مبارک رمضان در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیر‌عمد که در دوره سوم شورا مصوب شده است، افزود: در مراسم جشن که با حضور مسئولان و مردم برگزار شد، اعلام شد که شورا و شهرداری مبلغ 3 میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان کمک کنند اما تاکنون اقدامی انجام نشده است.

سعید چیتی، دیگر عضو شورای شهر نیز نسبت به عدم بهره‌برداری از آرامستان بقیع این شهر انتقاد کرد و گفت: با توجه به این‌که هزینه قبر در سطح شهر حدود 3 میلیون تومان است اکثر مردم نیز برای دفن اموات با مشکل روبه‌رو هستند لذا باید برنامه‌ریزی مدونی انجام شود تا هر چه سریع‌تر آرامستان برای خاکسپاری اموات آماده گردد.

یکی دیگر از اعضا نیز در نطق پیش از دستور خود خواستار مشخص کردن دستور جلسات و اختصاص وقت برای بیان نظرات اعضا در جلسات شد و از رئیس شورا خواست نسبت به افرادی که خارج از دستور مطالبی را مطرح می‌کنند، تذکر دهد.

احمد غزنوی با بیان این‌که در حال حاضر سند چشم‌انداز برای دوره چهار ساله شورای شهر وجود ندارد، افزود: باید سند چشم‌انداز شورا و شهرداری را برای چهار سال آینده تدوین کنیم تا بدانیم قرار است بعد از فعالیت دوره چهارم شورا در چه جایگاهی باشیم.

رئیس شورای شهر نیز با بیان این‌که صحبت‌های یکی از اعضا مستقیم به رئیس شورا ارتباط داده شده است، گفت: بنده نیز همانند شما یک عضو شورا هستم و هیچ مسئولیتی ندارم.

سید حسین حسینی با بیان این‌که انتخاباتی که در شورای شهر  انجام شده همانند انتخاباتی است که در سطح کشور و کلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: بالاخره زمانی که یک گروه برنامه‌ریزی می‌کند و در قالب یک تشکل وارد انتخابات می‌شود و حداکثر کرسی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، طبیعی است که ابتدا آنها برنامه‌ریزی کنند.

وی با تقدیر از زحمات و فعالیت‌های 6 ساله سلطانپور در سمت مسئولیت شورای شهرستان یادآور شد: در همان دوره و در بحث انتخابات شورای شهرستان که به عنوان نایب رئیس شورا بودم با مسئولیت خودم شما را به عنوان نماینده شورای شهر معرفی کردم بنابراین آنچه که دیدگاه و نظرم باشد و تشخیص دهم بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای به آن عمل می‌کنم.

رئیس شورای شهر کاشمر با بیان این‌که اگر قرار باشد مسائلی مطرح شود حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد اما ما یکسری مسائل را رعایت می‌کنیم، تاکید کرد: انتخاباتی که برای معرفی نماینده شورای شهر به شورای شهرستان اتفاق افتاده روندی است که در دنیا مرسوم است و هر گروه و جناحی که دارای بیشترین آرا باشد تصمیم‌گیرنده است و گروه دیگر حق اعتراض ندارد.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول