اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در این استان خبر داد.

چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در کردستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این انتخابات روز جمعه سوم آبان ماه سال‌جاری در چهار شهرستان سنندج، کامیاران، بیجار و قروه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 53 نفر از مسئولان هیئات مذهبی استان برای شرکت در این انتخابات ثبت‌نام و تایید صلاحیت شده‌اند، بیان کرد: از این تعداد در هر کدام از شهرهای سنندج و کامیاران پنج نفر به عنوان عضو اصلی، دو نفر به عنوان علی‌البدل و در هر یک از شهرهای بیجار و قروه که بیشترین هیئات مذهبی را دارند هفت نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، در شهرهایی که تعداد هیئات مذهبی به حدنصاب نرسیده‌اند، هیئات نمایندگان خود را به مرکز استان برای شرکت در انتخابات معرفی می‌کنند.

صفی‌یاری خاطرنشان کرد: در این انتخابات صرفاً مسئولان هیئات مذهبی می‌توانند شرکت کنند که مجوز فعالیت خود را از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان دریافت کرده‌اند و منتخبین این انتخابات به عنوان شورای هیئات مذهبی شهرستان مربوطه فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین به فعالیت 9 هیئت مذهبی اهل تسنن در شهرستان سنندج اشاره و اضافه کرد: مسئولان این هیئات نیز در انتخابات شرکت می‌کنند و یک نماینده در شورای هیئات مذهبی استان خواهند داشت.

وی از هیئات مذهبی به عنوان بستر مناسب برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت: گسترش هیئات مذهبی در جامعه امروزی یکی از ابزارهای موفق در برابر تهاجم فرهنگی غرب است که قابلیت و توانمندی دفاعی و هجومی لازم را در برابر این تهاجمات دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین خواستار حمایت ویژه مسئولان فرهنگی از هیئات مذهبی استان شد و افزود: هیئات به عنوان یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های بصیرت‌بخشی و معرفت‌افزایی در جامعه دینی مطرح هستند و باید همواره مورد توجه خیرین، مسئولان و صاحبان اندیشه قرار بگیرند.

صفی‌یاری یادآور شد: هم‌اکنون 590 هیئت مذهبی در سطح استان فعالیت دارند که از این تعداد 243 هیئت در شهرستان بیجار، 187 هیئت در شهرستان قروه، 57 هیئت در شهرستان سنندج و 21 هیئت مذهبی در شهرستان کامیاران فعالیت دارند و در سایر شهرهای دهگلان، بانه، مریوان، دیواندره و سقز نیز در هر شهرستان حدود 10 هیئت مذهبی فعال است.

انتهای پیام/79007/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول