به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید امیدی ظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به انحرافهای عملیاتی موجود در احداث ساختمانهای در حین احداث اظهار داشت: این تخلفها در جامعه امروز تبدیل به عرف شده است.
وی برخورد با جرائم ناشی از تخلفات ساختمانی را در درازمدت به نفع جامعه دانست و افزود: میتوان طی یک برنامه میان مدت سه ساله و با تقویت نظارتهای کارشناسی و افزایش تعاملات بین شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان و دستگاههای متولی این تخلفات را تا حد ممکن کاهش داد.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به چالشهای جدی موجود در ترافیک شهری زنجان اشاره و تصریح کرد: حل این مشکل یکی از مهمترین مطالبات مردمی محسوب میشود.
این عضو شورای چهارم زنجان ترافیکها عصرگاهی را گاهاً غیر قابل تحمل اعلام کرد و افزود: این ترافیکها آثار زیان باری را در حوزههای مختلف از جمله هدر رفت وقت شهروندان، مصرف غیر متعارف سوخت، آلایندگی هوا، افزایش ریسک و کاهش ایمنی عابران پیاده و برخی ناهنجاریهای اجتماعی را به دنبال دارد.
امیدی بر حل زیرساختی مشکلات ترافیکی در شهر زنجان تاکید کرد و گفت: ارگانهای ذیربط باید با اقدامات کارشناسی و به دور از کارکرد جزیرهای و مسکنهای کوتاهمدت متوازن و نامتوازن نسبت به ساماندهی امور اقدام کنند.
وی با بیان اینکه مردم انتظار حل یک شبه مشکلات را ندارند، اضافه کرد: مردم انتظار برنامهریزی شفاف و علمی، روند منطقی به سمت اصلاح و روانسازی ترافیک شهری را دارند.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان بر لزوم بهینهسازی و توسعه عملکردی کمیسیونهای تخصصی شورا تاکید کرد و افزود: باید تلاش شود تا کمیسیونهای تخصصی شوراها از دچار شدن به روزمرگی پرهیز و به امور مهم توجه کنند.
این عضو چهارم شورای شهر زنجان ادامه داد: مدیران شهرداری باید ضمن تخصیص زمان کافی و کار کارشناسی و تعامل با مراجعان، ضمن اجرای قوانین و مقررات، رضایت مردم را نیز جلب کنند.
امیدی بر لزوم تقویت رابطه بین شورا و شهرداری تاکید و اضافه کرد: شهرداری باید با تعریف و تقویت ساز و کارهای نظام پیشنهادات و با تعریف نظام انگیزشی برای کارکنان و تعیین سرانه پیشنهادات واصله به عنوان یکی از عوامل ارزیابی عملکرد مدیران و واحدهای کاری، زمینه همکاری موثر کارشناسان شهرداری را با شورا به ویژه کمیسیونهای تخصصی فراهم کند.
به گفته وی سبکسازی و روانسازی ضوابط و مقررات کسلکننده شهرداری، استفاده از ظرفیت احتمالی سازمانهای زیر مجموعه برای عرضه محصولات یا خدمات به جامعه با هدف افزایش درآمدزایی پایدار برای مجموعه و افزایش بهرهوری، طراحی مدلی برای افزایش سطح رضایتمندی مراجعان به شهرداری هم میتواند زمینه دریافت پیشنهادهای ارائه شده قرار گیرد.
انتهای پیام/73004/ل30/ف4004