اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

خطبه غدیریه باید جزو دروس اصلی حوزه‌ها و دانشگاه باشد

امام جمعه ابهر به پیشنهادات ارائه شده به حوزه‌های علمیه در مورد ورود خطبه غدیریه به دروس حوزه‌ها و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این ورود به آشنایی جامعه با غدیر کمک می‌کند.

خطبه غدیریه باید جزو دروس اصلی حوزه‌ها و دانشگاه باشد

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آیات موجود در قرآن در مورد غدیرخم اظهار داشت: بر اساس این آیات دین اسلام با ابلاغ ایه امامت به اکمال رسیده است.

وی به ناامیدی دشمنان پس از ابلاغ آیه ولایت اشاره کرد و افزود: آنچه که به روز غدیر خم عزت و ارزش بخشید، معنویات امام علی (ع) است.

امام جمعه ابهر مظلومیت امام علی (ع) را در طول تاریخ یادآور شد و اضافه کرد: این مظلومیت بلافاصله بعد از رحلت پیامبر از طرف غاصبان خلافت برنامه‌ریزی و آغاز شد.

این مسئول مذهبی به سکوت حاضران در واقعه غدیرخم با نقشه غاصبان خلافت اشاره و تصریح کرد: آنها همه تلاش خود را برای عدم ثبت واقعه غدیر انجام دادند.

رحیمی با اشاره به اینکه غدیر از گذرگاه تاریخ عبور کرده و به نسل کنونی رسیده است، ادامه داد: غدیر دشمنان جاهل هم بسیار دارد.

وی به فاصله گرفتن جامعه امروز از فرهنگ غدیر اشاره و اضافه کرد: این فاصله‌گیری مربوط به عدم آگاهی ما از ماجرای امامت و ولایت است.

امام جمعه ابهر به پیشنهادات ارائه شده به حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: خطبه غدیریه باید درس رسمی حوزه‌های علمیه تبدیل شود.

این مسئول مذهبی بر لزوم ورود خطبه غدیریه به درس‌های دانشگاهی و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: باید تلاش کرد تا خطبه غدیریه به جامعه شناسانده شود.

رحیمی دشمنی امروز استکبار را با ولایت متذکر شد و اضافه کرد: باید متوجه بود که اگر آنی از عشق و محبت به ولایت دست برداریم دشمن با ما کاری نخواهد داشت.

وی بر لزوم تکریم فرهنگ غدیر تاکید کرد و گفت: به همین مناسبت برنامه‌هایی در سطح شهر ابهر همزمان به دهه ولایت برگزار می‌کند.

امام جمعه ابهر از حضور سخنرانان در مراکز علمی و فرهنگی به مناسبت دهه ولایت خبر داد و اضافه کرد: جلسات پرسش و پاسخ هم با حضور روحانیون در مدارس برای دانش‌آموزان و فرهنگیان با موضوع ولایت برگزار می‌شود.

این مسئول، گردهمایی بزرگ علما و طلاب به مناسبت غدیر خم را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت اعلام کرد و افزود: از خانواده‌های شهدای سادات هم در این ایام تجلیل می‌شود.

رحیمی تجلیل از طلاب و علمای سید را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت عنوان و اضافه کرد: مسابقه نقاشی هم با موضوع فرهنگ غدیر در این ایام برگزار می‌شود.

وی به توزیع کتاب مدرسه غدیریه در بین طلاب اشاره و تصریح کرد: مسابقه کتابخوانی هم با موضوع کتاب توزیع شده در بین طلاب برگزار می‌شود.

امام جمعه ابهر از برگزاری دعای عرفه به مناسبت روز نهم ذی‌الحجه خبر داد و گفت: این مراسم ساعت 15:30 دقیقه عصر روز سه‌شنبه در مسجد جامع برگزار می‌شود.

این مسئول در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت مصلی ابهر گفت: در سال‌جاری هیچ بودجه‌ای به این مصلی تزریق نشده است.

رحیمی با اشاره به هزینه‌های انجام شده در مصلی ابهر گفت: حدود یک میلیارد تومان در احداث این بنا بدهکار شده‌ام و استانداری زنجان در سال‌جاری هیچ بودجه‌ای به این امر اختصاص نداده است.

انتهای پیام/73004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول