اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بنیاد بین‌المللی‌ غدیر خراسان رضوی:

اجتماع 120 هزار نفری عاشقان ولایت در روز غدیر برپا می‌شود

دبیر بنیاد بین‌المللی‌ غدیر خراسان رضوی از اجتماع 120 هزار نفری عاشقان ولایت در روز غدیر در مشهد خبر داد.

اجتماع 120 هزار نفری عاشقان ولایت در روز غدیر برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام رضاعلی عزیزی عصر امروز در نشستی خبری برنامه‌های دهه امامت و ولایت را در خراسان رضوی اعلام کرد.

وی گفت: براساس این برنامه کل خطبه غدیر یا قسمتی از آن هرشب در مساجد قرائت می‌شود و ائمه جماعات نیز قسمتی از این خطبه را تفسیر می‌کنند.

عزیزی تصریح کرد: در روز عید غدیر بعد از نماز ظهر و عصر در حرم رضوی اجتماع 120 هزار نفری عاشقان ولایت برای زنده نگه داشتن روز غدیر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعد از دعای کمیل در جلسات قرآن که در منازل برگزار می‌شود، خطبه غدیر نیز خوانده می‌شود، افزود: این طرح در سازمان‌ها، نهادها و مساجد با محوریت ائمه جماعات برگزار می‌شود و از سادات با تقدیم هدایایی تجلیل به عمل می‌آید.

عزیزی در ادامه با اشاره به موضوع عقد اخوت و برادری یادآور شد: این طرح نیز در سازمان‌ها و به خصوص مساجد بین مسلمانان برای وحدت و برادری انجام می‌شود.

به گفته وی، در راستای سنت حسنه وقف، بنیاد بین‌المللی غدیر خیرین و مومنان را به وقف بخشی از اموال خود برای توسعه فرهنگ غدیر تشویق می‌کنند.

دبیر بنیاد بین‌المللی‌ غدیر خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه‌های دیگری نیز در سطح استان در دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود، افزود: در خراسان برنامه‌‌هایی چون همایش غدیر از دیدگاه اهل سنت، تبلیغات نوین محتوایی، تهیه و توزیع کتاب خطبه غدیر، غدیر در خطبه‌های نماز جمعه سراسر استان و اعزام مبلغ و سخنران نیز برگزار خواهد شد.

عزیزی اظهار داشت: غدیر اگرچه در اسلام و تشیع مطرح شده اما موضوعی انسانی و جهانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام رساندن پیام غدیر را بر همه به ویژه پدر به پسر واجب می‌داند، گفت: غدیر به یک جریان ماندگار و زنده در تاریخ است که تا به امروز جریان دارد.

وی افزود: ائمه اطهار نیز به غدیر توجه ویژه‌ای داشته‌اند به طوری که امام رضا (ع) در خطبه‌ای 18 اسم را برای غدیر نام می‌برند و در کل اگر غدیر را در یک جمله خلاصه کنیم غدیر سند هویت تشیع به همراه جریان مباهله است و امیدوارم مردم با رسالت غدیر بیشتر آشنا شوند.

وی فضای شهر را با توجه به برنامه‌های شهرداری مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: شهرداری مشهد در دهه ولایت برنامه‌های ویژه‌ای برای زیباسازی شهر در این دهه دارد که قابل تحسین است.

عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در پایتخت معنوی ایران هیچ مکانی برای حضور 120 هزار نفر به جز حرم رضوی ندارد که این بسیار تاسف‌بار است و امیدوارم مسئولان نیز در رابطه با این موضوع فکر کنند.

انتهای پیام/2202/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول