اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهار خبر داد

اجرای مانور اطفای حریق در شهرستان بهار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بهار از اجرای مانور اطفای حریق در شهرستان بهار به منظور آمادگی برای حفاظت از مناطبع طبیعی خبر داد.

اجرای مانور اطفای حریق در شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، سید ابوالحسن موسوی خوشرو صبح امروز در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی اظهار کرد: منابع طبیعی، منابع خدادادی است که به یک نسل خاص تعلق ندارد و نسل‌ها باید در حفظ منابع طبیعی کوشا باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال بالای آتش‏‌سوزی در حوزه وسیع این شهرستان ضروری است آمادگی لازم برای اطفای حریق ایجاد شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار با اشاره به اجرای مانور اطفای حریق گفت: هدف از برگزاری این مانور، هماهنگی و آمادگی، پیشگیری از آتش‌سوزی، تمرین واکنش سریع، تعیین نقاط ضعف و قوت و نیز کاهش میزان خسارات وارده به طبیعت است. 

وی افزود: حراست از منابع طبیعی به دلیل دامنه بسیار وسیع آن به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست پس همه نهادها با تجهیز امکانات خود مسئولان این دستگاه را با همه توان یاری برسانند.

موسوی‌خوشرو یادآوری کرد: چنانچه در ارتباط با تخریب منابع طبیعی از سوی افراد متخلف گزارش‌هایی به این دستگاه ارجاع شود در کمترین فاصله زمانی نسبت به رسیدگی و تشکیل پرونده همچنین ارسال آن به مرجع قضایی اقدام می‌شود که در راستای بررسی موضوع و صدور حکم مطابق با موازین قانونی و با در نظر گرفتن اهمیت جرم اقدام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی در ارتباط با روش‌های حفاظت از منابع طبیعی نیز تصریح کرد: بازوی اجرایی این دستگاه برای تحقق اهداف ترسیم شده و امور محوله، دهیاران و شوراهای اسلامی هستند از این رو باید در راستای افزایش سطح آگاهی مردم در مورد استفاده کردن از چراگاه‌های مناسب، نحوه مهار آتش‌سوزی اقدامات لازم انجام دهند. 

وی به جایگاه مهم و تعریف شده منابع‌ طبیعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اتفاقات و برنامه‌ها و قوانین مطلوبی در عرصه منابع‌ طبیعی تدوین شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار در ادامه افزود: بر اساس اصل 45 قانون اساسی منابع‌ طبیعی جزو انفال بوده و مسئولان این عرصه فقط وظیفه حراست و نگهبانی از آنها را برعهده دارند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه مردم نقش اساسی در حفاظت از منابع طبیعی به عهده دارند، افزود: مردم باید با تأسی از آموزه های دینی و احادیث نبوی به عنوان یک تکلیف شرعی در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی تلاش کنند.

حجت‌الاسلام محمد سعید صنوبری با اشاره به اینکه حافظان منابع طبیعی از انفال پاسداری می‌کنند، تصریح کرد: کسانی که در راه پاسداری انفال الهی مجاهدت می کنند اعمال آنها نوعی عبادت محسوب می‌شود و موجب اجر اخروی و دنیوی آنها می‌شود.

وی نبود فرهنگ صحیح استفاده از منابع طبیعی را یکی از موارد از بین رفتن منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: مردم باید به این امر مهم پی برده که حفظ انفال و منابع طبیعی یک وظیفه شرعی و ملی است. 

نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در پایان گفت: کشوری که منابع طبیعی آن بیشتر باشد برکات فراوان و شادابی و نشاط در آن مشاهده می‌شود و باید در حفظ آن کوشا بود.

انتهای پیام/89028/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول