اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شلمچه مهیای حضور زائران و زمزمه نوای روح‌بخش عرفه شد

شلمچه مهیای میزبانی از زائرانی است که دعای عرفه را هم‌نوا با سالار شهیدان زمزمه می‌کنند.

شلمچه مهیای حضور زائران و زمزمه نوای روح‌بخش عرفه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، فردا روز عرفه است روزی که در بیان فضایل و کرامتش آن‌را همسان با شب‌های قدر دانسته‌اند.

همان شب‌هایی که تا سحرگاهان به ذکر دعا و نیایش پرداخته و برای سرنوشتی بهتر به درگاه خدا راز و نیاز می‌کنیم.

اما این بار عرفه است که محلی می‌شود برای بندگی خالصانه بندگان خدا که در آن به خدای خود پناه جسته و از وی طلب آمرزش می‌کنند.

عرفه همچنین یادآور چشمان اشک‌بار سید و سالار شهیدان حضرت باعبدالله الحسین(ع) در این صحرای سوزان است و صدای مناجات سید جوانان اهل بهشت سال‌هاست عرفه را مجالی برای اجابت دعا کرده است.

اکنون بار دیگر در آستانه عرفه‌ای دیگر قرار داریم و بسیاری خود را از هم‌اکنون برای حضور در این مراسم پرفیض معنوی مهیا کرده‌اند.

یکی از اماکنی که هر سال با برگزاری دعای عرفه محل حضور سیل عظیم عاشقان اباعبدالله است مشهد شهدای گمنام شلمچه است.

هر ساله و در این روز شاهد حضور جمعیت چند ده‌هزار نفری از سراسر کشور به این خطه که نزدیک‌ترین نقطه به کربلای معلاست هستیم.

امسال نیز باتوجه به این رویه از روزها پیش برنامه‌ریزی‌های مختلف برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین‌های این روز در شلمچه انجام شده است.

*امکانات لازم در شلمچه مهیا شده است

معاون فرماندار خرمشهر گفت: امکانات لازم در شلمچه مهیا شده است.

لطیف حیایی اهوازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه روز عرفه شلمچه برای حضور زائران در این روز آماده شده است.

وی افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و امکانات مورد نیاز برای رفاه بیشتر زائران در این نقطه مهیا شده است.

معاون فرماندار خرمشهر ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، ایجاد امکانات مورد نیاز در زمینه حمل و نقل و ترافیک محور شلمچه، اقدامات مربوط به ایجاد سیستم‌های صوتی مناسب و فراهم آوردم امکانات بهداشتی مورد نیاز اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

حیایی‌اهوازی تصریح ‌کرد: سال گذشته بیش از 80 هزار نفر با حضور در محل یادمان شهدای شلمچه دعای عرفه را زمزمه کردند.

وی اضافه‌کرد: برای امسال نیز همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و شلمچه مهیای حضور زائران و زمزمه نوای روح‌بخش عرفه شده است.

*حضور کاروان‌های راهیان نور خوزستان در شلمچه

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: جلسات مربوط به برگزاری آیین‌های روز عرفه از مدتی قبل در فرمانداری خرمشهر برگزار و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

عادل فرهانیان افزود: این مراسم فردا با حضور پرشور مردم شهرهای مختلف استان خوزستان و استان‌های دیگر کشور در مشهد شهدای شلمچه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این خصوص همه تمهیدات لازم در زمینه‌‌های بهداشتی، رفاهی و امنیتی در نظر گرفته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر تصریح‌ کرد: علاوه بر این کاروان‌های راهیان نوری که از استان‌های دیگر در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان حضور دارند نیز برای برگزاری دعای عرفه به شلمچه خواهند آمد.

فرهانیان اضافه‌ کرد: یکی از مداحان سرشناس کشور قرار است تا در آیین دعای عرفه در شلمچه حضور یابد.

وی خاطرنشان‌کرد: این مراسم از ساعت 14 فردا و با حضور هزاران زائر اباعبدالله در محل یادمان شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر گفت: تمهیدات لازم برای جابه جایی زائران نیز در نظر گرفته شده و اتوبوس‌های شرکت واحد از ساعت 12 نسبت به جابجایی مسافران اقدام می‌کنند.

فرهانیان اظهار کرد: در مجموع همه امکانات برای برگزاری آئین‌های گرامی‌داشت روز عرفه در نظر گرفته شده و امیدواریم با حضور پرشور زائران شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم پرفیض دعای عرفه باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به اینکه شلمچه نزدیک‌ترین نقطه کشور به کربلای معلی و مشهد شهدای گمنامی است که همچون سید و سالار شهیدان مظلومانه به شهادت رسیده‌اند هر سال در روزهای عرفه لحظاتی ناب از اوج عشق و دلداگی مومنان خدا را در خود ثبت می‌کند.

لحظاتی که فریاد " اَلْحَمْدُلله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ" زائران با صدای حضرت اباعبدالله (ع) هم‌نوا شده و لحظاتی توصیف‌ناپذیر را در این خطه مقدس ایجاد می‌کنند که جز با حضور در این وادی غیرقابل توصیف است.

انتهای پیام/72008/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول