اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران خبر داد

برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای گچساران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران از برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای این شهرستان با مداحی مازیار قشقایی از مداحان برجسته کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری دعای عرفه در گچساران اظهار کرد: تضرع به درگاه خداوند، اقرار به گناهان، توبه و انابه، درخواست عفو و روی آوردن به صفات پسندیده و اعمال خیر، درخواست حوایج که با درود و صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله شروع می‎شود از جمله ویژگی‌های دعای پر فیض عرفه است.

لزوم اطلاع‌رسانی گسترده به مردم برای حضور در مراسم معنوی دعای عرفه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران تصریح کرد: خواندن و برگزاری دعاهای مختلف در ایام و مناسبت‌های گوناگون سبب نزدیکی دل‌ها با خدا شده و از انحراف از صراط مستقیم نیز جلوگیری می‌کند.

ملکوتی‌اصل یادآور شد: دعای عرفه از مشهورترین دعاها بوده که شامل مضامین عارفانه‎ای چون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه لایزال او است. وی با بیان اینکه نهم ذی‌الحجه، روز عرفه است، خاطرنشان کرد: این روز، به دعا اختصاص یافته است، به‌گونه‌ای که روزه این روز نیز که مستحب است، در صورت ضعف در هنگام دعا ممنوع شده است.

این مقام فرهنگی گچساران ابراز داشت: هر چند بهترین مکان‌ها در این روز برای دعا « عرفات » یا « کربلا » است، ولی به ‌دلیل عظمت این امر افراد می‌توانند با رعایت آداب دعا و خواندن دعای عرفه، ‌از فضایل این روز در هر مکانی بهره‌مند شوند.

ملکوتی‌اصل افزود: غسل، زیارت امام حسین (ع) و خواندن دو رکعت نماز از دیگر اعمال مستحب و توصیه‌شده این روز است.

وی بیان کرد: طبق روایات پیامبران و امامان همان‌طور که ابر، قرارگاه باران است، دعا نیز قرارگاه اجابت بوده و اجابت در درون دعا است.

ملکوتی‌اصل افزود: چون دعا از ضمیر صاف، مورد قبول است و احرام و آهنگ کعبه آزاد و پاک، در تصفیه ضمیر تأثیری بسزا دارد، نیایش در حج و دعا در مواقف آن بهترین اثرها را به همراه دارد و از این رو برای هر برنامه از مناسک حج، دستور ویژه‌ای در مورد نیایش داده شده است و عمده آن دعای عرفه در صحرای عرفات است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران به اهمیت برگزاری دعای عرفه در روز عرفه اشاره کرد و گفت: کسانی که توفیق حضور در مکه مکرمه را نداشته‌اند با خواندن دعای عرفه در این روز باشکوه می‌توانند نور و صفای زیارت خانه خدا را به شهر و خانه‌هایشان به ارمغان بیاورند. 

ملکوتی‌اصل با اشاره به برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدای گچساران، گفت: اطلاع‌رسانی گسترده برای عموم مردم برای حضور در این مراسم معنوی ضرورت دارد.

استقبال گسترده گچسارانی ها از برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدا

مسئول هیئت غریبان بنی‌هاشم(ع) گچساران نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم اندیشیدن تمهیدات لازم برای برگزاری مطلوب این دعا از همکاری‌ها و تلاش‌های مستمر اداره تبلیغات اسلامی گچساران در برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی این شهرستان و همکاری و حمایت از هیئت های مذهبی تقدیر کرد.

احمد عشایریان افزود: مراسم معنوی دعای عرفه برای اولین بار در سال 90 در گلزار شهدای گچساران و توسط هیئت غریبان بنی‌هاشم(ع) و زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی با بیان این‌که گلزارهای شهدا قطب‌های معنوی و فرهنگی خوبی برای اقشار مختلف مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان است، ابراز داشت: مردم این شهرستان از برگزاری دعای عرفه در گلزار شهدا استقبال چشمگیری داشتند.

به گزارش فارس، در این جلسه مقرر شد دعای پر فیض عرفه با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی گچساران عصر روز سه‌شنبه ساعت 14 با مداحی مازیار قشقایی از مداحان برجسته کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری هیئت غریبان بنی‌هاشم(ع)، هیئت اباعبدالله‌الحسین(ع)، حسینیه شهدا و دبیرستان علوم و معارف اسلامی و با حضور گسترده مردم در گلزار شهدای گچساران برگزار ‌شود.

انتهای پیام/82001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول