اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام ‌جمعه قصرشیرین مطرح کرد

نوای روحانی دعای عرفه در معراجگاه شهیدان قصرشیرین

امام ‌جمعه شهرستان قصرشیرین گفت: عرفه روزی متعلق به سید‌الشهدا (ع) است و هر ساله در این روز بزرگ دلباختگانی از سراسر کشور برای نیایش پروردگار به شهرستان قصرشیرین سفر می‌کنند.

نوای روحانی دعای عرفه در معراجگاه شهیدان قصرشیرین

حجت‌الاسلام علی ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص بزرگداشت روز عرفه اظهار داشت: عرفه روز توبه، استغفار و بندگی کامل در برابر خداوند است و انسان باید با تواضع و خشوع کامل در برابر پروردگار حاضر شود و طلب حاجت کند.

وی در مورد جایگاه روز عرفه گفت: در حدیثی از رسول ‌اکرم (ص) آمده‌ است، خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه بندگانش را از آتش دوزخ دور نمی‌کند و در باب اعمال این روز به خواندن دعای روز عرفه، غسل، نماز و روزه ویژه این روز بزرگ بسیار توصیه شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: عرفه روزی است که متعلق به سید‌الشهدا (ع) است و هر ساله در این روز بزرگ د‌لباختگانی از سراسر کشور برای نیایش پروردگار به شهرستان قصرشیرین سفر می‌کنند.

امام ‌جمعه شهرستان قصرشیرین با تاکید بر اینکه این روز برای قصرشیرین روز ملی است، ادامه داد: شهری که وجب‌به‌وجب خاک آن معراجگاه یک شهید است، شایسته نیست که بدون وضو بر خاک آن قدم گذاشت.

ملکی تصریح کرد: انسان باید تمام اعتقادات دنیوی را کنار بگذارد و با دلی شکسته به ‌سوی پروردگار روی بیاورد و خداوند متعال در ماه مبارک رمضان بسیاری از گناهان را می‌بخشد و اگر کسی در این ماه‌ مبارک بخشیده نشود، جز در روز عرفه فرصتی دیگر برای بخشش از جانب پروردگار پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: مایه افتخار مردم ولایت‌مدار قصرشیرین است که هر ساله میزبان مراسم باشکوه دعای پر فیض عرفه باشند.

انتهای پیام/2700/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول