اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر خبر داد

برگزاری باشکوه دعای عرفه در جوار ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) در بوشهر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از برگزاری باشکوه دعای عرفه در جوار ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) در بوشهر خبر داد.

برگزاری باشکوه دعای عرفه در جوار ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عبدالرضا مطاف شامگاه سه‌شنبه در نشست هماهنگی استقبال از ضریح مطهر حضرت ابوالفضل (ع) اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در سال‌های اخیر فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان داشته است.

وی افزود: در زمینه نظافت، غبارروبی و بازسازی عتبات عالیات رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس فعالیت چشمگیری دارند که راه‌اندازی ستاد عتبات عالیات در همین راستا است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر و با پیشنهاد نماینده محترم ولی فقیه در استان بوشهر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر فعالیت در زمینه توسعه حرم‌های مطهر عتبات عالیات را شروع کرده و در این زمینه اقدامات ارزشمندی را شاهد بوده‌ایم.

مطاف بیان داشت: در زمینه توسعه عتبات عالیات استان بوشهر ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به عهده دارد و با تمام توان در این زمینه تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به میزان پیشرفت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) اضافه کرد: ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) هم‌اکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تمام توان در زمینه تکمیل این طرح اهتمام می‌ورزیم.

این مسئول اذعان داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر در سال‌های اخیر در زمینه جمع‌آوری کمک‌های مردمی، نذورات، طلا و ... و اعزام نیروی انسانی اقدامات ارزنده‌ای داشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر عنوان کرد: برای ساخت این ضریح 250 کیلوگرم فلز نقره نیاز است که ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز به نیابت از استان بوشهر این میزان را با اعتباری قریب به 500 میلیون تومان تامین کرده است.

مطاف بیان داشت: درصد بالایی از طلای مورد نیاز در ساخت این ضریح توسط مشارکت‌های مردمی تامین شده است و امیدواریم در روزهای آتی و با مشارکت بیش از پیش مردم شاهد تامین مابقی طلای مورد نیاز در زمینه اجرای این طرح هستیم.

وی اضافه کرد: کارگاه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) هم‌اکنون در استان فارس قرار دارد و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته به‌منظور ادامه روند ساخت به کارگاهی که در استان بوشهر تجهیز شده، منتقل می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: کارگاه ساخت این ضریح تاکنون در شیراز بوده که هفته آینده وارد بوشهر می‌شود و مردم و مسئولان استان به گرمی به استقبال این ضریح خواهند رفت.

مطاف بیان داشت: ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل‌العباس ابتدای ورود به استان بوشهر مورد استقبال شهروندان دشتستانی قرار می‌گیرد و پس از آن برای برگزاری دعای پرفیض عرفه به مرکز استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اجرای این طرح طی شش ماه آینده به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/2452/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول