اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف تربت حیدریه خبر داد

برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در 3 بقعه متبرکه تربت حیدریه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه از برگزاری مراسم دعای عرفه در سه بقعه متبرکه امامزاده احمدرضا، امامزاده حسین حشمت‌آباد و بقعه متبرکه بی‌بی حسینیه خبر داد.

برگزاری مراسم معنوی دعای عرفه در 3 بقعه متبرکه تربت حیدریه

حجت‌الاسلام محسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه با اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه در این شهرستان اظهار داشت: این مراسم سه‌شنبه 23 مهرماه مصادف با نهم ذی‌الحجه برگزار می‌شود.

وی گفت: عرفه روز تفکر و اندیشه درونی است و از شناخت، تفکر و اندیشه درونی می‌آید که اگر انسانی به شناخت خود برسد خداوند را نیز می‌شناسد.

لطفی تصریح کرد: روز عرفه دارای فضائل بسیار است هم برای کسانی که در عرفات حضور دارند و هم برای کسانی که در اماکنی غیر از عرفات هستند؛ به همین سبب بر مومنان مستحب است نهایت بهره‌برداری را از این روز شریف و پرعظمت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه روز عرفه از روزهای مهم برای مسلمانان است، افزود: زیارت امام سوم شیعیان در این روز بسیار توصیه شده و دعای امام حسین(ع) در روز عرفه از مهم‌ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده می‌شود.

لطفی افزود: مراسم دعای عرفه در سه بقعه امامزاده احمدرضا (بوری‌آباد)، امامزاده حسین (حشمت‌آباد) و بقعه بی‌بی حسینیه برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئله مهم در روز عرفه زیارت امام حسین (ع) است که در حدیث آمده خداوند قبل از آنکه به سرزمین عرفات نظر کند به زائران امام حسین (ع) نظر می‌افکند و این نظر افکندن در زمان‌های حساس و سرنوشت‌ساز مانند شب قدر، عید فطر، عید قربان و عید غدیر است.

وی در ادامه بیان داشت: نماز عید قربان در ساعت 9 صبح در این سه بقعه متبرکه برپا می‌شود.

انتهای پیام/2202/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول