اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان همدان خبر داد

پرداخت 221 میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن مهر در همدان

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به معرفی 11 هزار و 468 واحد به بانک‌های عامل برای مسکن مهر در سطح شهرستان همدان گفت:‌ تاکنون 221 میلیارد تومان تسهیلات در این راستا پرداخت شده است.

پرداخت 221 میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن مهر در همدان

حسن قهرمانی‌مطق امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد مسکن مهر در سطح شهرستان همدان اظهار کرد: از شروع عملیات اجرایی مسکن مهر تاکنون 13 هزار و 626 واحد مسکن مهر در سطح شهرستان عقد قرارداد شده است.

وی افزود: از این میزان یک‌هزار و 178 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و در قالب سه‌جانبه، تعاونی و خودمالکان در حال ساخت و ساز است.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به پیشرفت 90 درصدی سایت حاج شمسعلی با 846 واحد بیان داشت: 444 واحد از این سایت آماده افتتاح است.

وی با اشاره به سایت 2 هزار و 200 واحدی امیداکباتان یادآور شد:‌ 2 هزار و 113 واحد سایت امیداکباتان بیش از 90 درصد پیشرفت داشته و یک‌هزار و 980 واحد آن نیز آماده افتتاح است.

قهرمانی‌مطلق تصریح کرد: 474 واحد مسکن مهر نیز در تپه امام‌گل در حال ساخت است که 240 واحد آن بیش از 90 درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به افتتاح مساکن مهر در سطح شهرستان همدان ادامه داد:‌ در سال 89 تعداد 507 واحد، در سال 90 نیز 4 هزار و 501 واحد و در سال گذشته 5 هزار و 868 واحد از مساکن مهر در سطح شهرستان همدان افتتاح شد.

*بهره‌برداری از 5600 واحد مسکن مهر در همدان

فرماندار شهرستان همدان ابراز داشت: در حال حاضر نیز 5 هزار و 600 واحد در فصل پاییز آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

به گفته وی 7.3 میلیارد تومان یارانه به صورت مستقیم به بخش مسکن تعلق گرفته که در زمینه آماده‌سازی، عوارض شهرداری، خدمات مهندسی و زیربنایی برای ساخت مسکن مهر پرداخت شده است.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به معرفی 11 هزار و 468 واحد به بانک‌های عامل در راستای مسکن مهر در سطح شهرستان همدان اضافه کرد:‌ تاکنون 221 میلیارد تومان تسهیلات در این راستا پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین مسکن در ایجاد آرامش و استحکام بنیان خانواده ابراز داشت: زمین از مهمترین و اثرگذارترین شاخص‌ها در بحث مسکن است.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه در طرح مسکن مهر زمین به صورت رایگان در اختیار متقاضی قرار می‌گرفت، یادآور شد: طرح مسکن مهر از طرح‌های بسیار خوب و تأثیرگذاری است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: برخی از کسانی که شاید آرزوی خانه داشتند و فکر نمی‌کردند روزی صاحب مسکن شوند از طریق این طرح و با مبالغ اندکی خانه‌دار شدند.

*تعلل برخی پیمانکاران در تکمیل پروژه‌ها برای افزایش قیمت‌ها

قهرمانی‌مطلق ابراز داشت: خدمات جانبی و روبنایی مساکن مهر از جمله فضای سبز، مراکز بهداشتی و درمانی، آموزشی و... نیز در دست پیگیری است.

وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر به ویژه در قالب تعاونی‌ها اظهار کرد: در قالب تفاهمنامه سه‌جانبه نیز پیمانکاران با افزایش قیمت به مشکل برخوردند.

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه برخی از مسکن‌های مهر در سایت‌های دور از شهرها تعریف شده‌اند، افزود: شهر همدان در بحث مسکن مهر از شهرهای بسیار موفق بوده و از نظر مکان‌یابی مساکن مهر ساخته شده در بطن شهر قرار دارند.

وی با اشاره به آغاز ساخت مراکز درمانی و آموزشی در سایت‌های مساکن مهر شهرستان همدان یادآور شد: شروع نشدن همزمان پروژه‌های جانبی با مساکن مهر و طول کشیدن ساخت پروژه‌ها که مشمول گرانی شد از نقاط ضعف مسکن مهر در همدان به شمار می‌رود.

قهرمانی‌مطلق با اشاره به تعلل پیمانکاران در تکمیل پروژه‌ها خاطرنشان کرد:‌ به نظر می‌رسد طول کشیدن تکمیل پروژه از جانب پیمانکاران بوده تا قیمت نهایی مسکن افزایش یابد.

وی در پایان تأکید کرد: در این راستا کمیته نظارتی تشکیل شده که با تعدیل قیمت‌ها، هزینه پرداختی نهایی را به متقاضیان اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول