اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری منوجان:

تقویت باورهای دینی آمار طلاق را کاهش می‌دهد

رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: بهترین و مهم‌ترین راه برای جلوگیری از افزایش طلاق، تقویت باورهای دینی و معنوی خانواده‌ها است.

تقویت باورهای دینی آمار طلاق را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حسین شکوهی‌نسب عصر امروز در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، اظهار داشت: راهکار‌ها باید برای جلوگیری از طلاق وجود داشته باشد و طلاق یک عامل ندارد.

وی عنوان کرد: در شهرستان‌های مختلف عوامل متعددی در طلاق دخالت دارد در یک شهرستان ممکن است آمار طلاق بیشتر و در شهر دیگر کمتر باشد که شدت و ضعف دارند و در این زمینه باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان منوجان افزود: اعتیاد ممکن است در یک شهرستان عامل عمده و اساسی برای طلاق و در یک شهرستان دیگر کمتر باشد و در بین اهل بیت و امامان ما نیز در زندگی آن‌ها مشکلاتی وجود داشته است.

شکوهی‌نسب تصریح کرد: یکی از عمده‌ترین عوامل طلاق، اعتیاد است که در این زمینه باید چاره‌اندیشی شود که نیازمند مراکز ترک اعتیاد و مراکز بازپروری در شهرستان هستیم، زیرا اعتیاد آثار زیادی بر روی خانواده‌ها می‌گذارد.

وی اذعان کرد: بهترین و تنهاترین راه برای جلوگیری از طلاق تقویت باورهای دینی و معنوی است و روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و مشاوران ممکن است، تاثیر بگذارند و منجر به صلح و سازش شوند، اما ما باید باورهای دینی خود را تقویت کنیم.

حسن کوه‌پیما، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منوجان نیز در این جلسه ابراز داشت: طلاق معضل بزرگ فرهنگی اجتماعی جامعه امروز است که می‌تواند جامعه را در معرض بزرگ فروپاشی خانواده‌ها قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌های بزرگ فرهنگی برای آگاه‌سازی خانواده‌ها در زمینه تنظیم خانواده، سبک زندگی اسلامی و اطلاع رسانی از نیاز‌های اساسی شهرستان است، عنوان کرد: اینها در بحث اعتبارات شورای فرهنگ عمومی گنجانده شود تا بتوان کارهای بزرگ و اساسی را در ریشه‌کنی طلاق انجام داد.

انتهای پیام/80006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول