اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر:

اعتقاد به ارزش‌های عمیق انسانی، موجب کاهش طلاق می‌شود

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر گفت: اعتقاد به ارزش‌های عمیق انسانی، موجب کاهش طلاق می‌شود.

اعتقاد به ارزش‌های عمیق انسانی، موجب کاهش طلاق می‌شود

حکمت محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر یک دفتر ثبت ازدواج در ابهر و یک دفتر نیز در صائین‌قلعه وجود دارد.

رئیس ثبت‌‎احوال شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: اخیراً یکی از دفاتر ازدواج شهرستان ابهر تعطیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به ثبت 149 واقعه طلاق در شهرستان ابهر طی شش ماهه نخست امسال افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 166 مورد بود، 10 درصد کاهش دارد.

رئیس ثبت‌احوال شهرستان ابهر با بیان اینکه عوامل مختلفی در کاهش طلاق موثر است، اذعان داشت: افزایش سطح سواد و بینش افراد جامعه، توجه بیشتر به تناسب در انتخاب همسر، داشتن معیارهای مشخص و مطلوب، اعتقاد به ارزش‌های عمیق انسانی، درونی شدن اخلاقیات و داشتن شباهت‌ها در زمینه‌های مختلف زندگی میان زوج‌ها از عوامل موثر در کاهش نرخ طلاق هستند.

وی در ادامه به تعداد ازدواج‌های ثبت شده در شهرستان ابهر نیز اشاره کرد و گفت: طی شش ماهه نخست امسال 759 واقعه ازدواج در شهرستان ابهر به ثبت رسیده است.

محمدی با بیان اینکه سال گذشته 933 مورد واقعه ازدواج در شهرستان به ثبت رسیده بود، اذعان داشت: با بررسی‌های صورت گرفته تعداد ازدواج در شهرستان ابهر کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به جوان‌ترین‌های ازدواج ثبت شده در طی سال‌جاری افزود: با بررسی‌های به عمل آمده جوان‌ترین خانم ازدواج کرده در شهرستان ابهر 12 ساله و جوان‌ترین آقا 18 ساله است.

رئیس ثبت‌احوال شهرستان ابهر همچنین مسن‌ترین مرد ازدواج کرده در شهرستان ابهر را 87 ساله اعلام کرد و گفت: مسن‌ترین زن ازدواج کرده در این شهرستان 81 ساله بوده است.

وی جوان‌ترین زوج شهرستان ابهر را خانم 14 ساله و آقای 19 ساله اعلام کرد و افزود: همچنین مسن‌ترین زوج‌ها نیز 87 و 76 ساله بودند.

انتهای پیام/73005/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول