اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد سامان‎دهی امور جوانان سمنان خبر داد

بررسی مشکلات ازدواج در سمنان/ کاهش آمار 14 درصدی ثبت طلاق

رئیس ستاد سامان‎دهی امور جوانان شهرستان سمنان گفت: هفته ازدواج فرصت مغتنمی برای بررسی مشکلات حوزه ازدواج و کاهش دغدغه‎های جوانان و خانواده‎هاست.

بررسی مشکلات ازدواج در سمنان/ کاهش آمار 14 درصدی ثبت طلاق

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، ستاد سامان‎دهی جوانان شهرستان سمنان در فرمانداری سمنان برگزار شد.

فرماندار و رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سمنان در این جلسه بر اهتمام ویژه ستاد جهت رصد مسائل فرهنگی و اجتماعی جوانان تأکید کرد و خواستار پیگیری رسالت ذاتی دستگاه‎های متولی با توجه به شرح وظایف خود در امور جوانان شد.

رئیس ستاد سامان‎دهی جوانان شهرستان سمنان از روند و مکان برپایی نمایشگاه اوقات فراغت در سمنان اظهار رضایت کرد و افزود: ضروری است برای تقویت اهداف نمایشگاه، تشکل‎های مردم‎نهاد نیز حضور پررنگی را داشته باشند.

سعدالدین به موضوع سامان‎دهی و گسترش فرهنگ ازدواج اشاره کرد و گفت: اول ذی‎الحجه که به مناسبت سالروز پیوند مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) به هفته ازدواج نام‎گذاری شده، فرصت مغتنمی است تا به بررسی مشکلات حوزه ازدواج و کاهش دغدغه‎های جوانان بر این امر پرداخته شود.

وی تصریح کرد: تشکیل خانواده اولین مرحله برای گام برداشتن از نردبان تعالی و کمال بوده و ضروری است برای ازدواج ساده جوانان فرهنگ‎سازی لازم به عمل آید.

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به کاهش آمار 14 درصدی ثبت طلاق نسبت به سال گذشته در شهرستان سمنان و همچنین بالارفتن سن ازدواج در کشور گفت: باید سنت‎ها و باورهای غلط در ازدواج اصلاح شود و جوانان بدون پرداخت هزینه‎های گزاف به خانه بخت بروند.

وی تصریح کرد: در این راستا ادارات و مساجدی که دارای مکان مناسب هستند، می‎توانند آن را در اختیار جوانان جهت برپایی جشن ازدواج قرار دهند.

دبیر ستاد سامان‎دهی امور جوانان و سرپرست اداره ورزش جوانان شهرستان سمنان نیز گزارشی از برگزاری برنامه‎های انجام شده غنی‎سازی اوقات فراغت و نیز برپایی نمایشگاه اوقات فراغت ارائه کرد.

ابوذر چنگیزی گفت: برای اولین بار این نمایشگاه به صورت پایلوت و شهرستانی در سمنان برگزار شد و خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن شد به طوری ‎که روزانه تا حدود دو هزار و 500 نفر و در کل هفته نزدیک به 15 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه، 16 دستگاه اداری، هشت هیئت ورزشی و یک سمن با 41 غرفه حضور داشتند و طبق فرم‎های نظرسنجی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان به عنوان دستگاه‎های برتر انتخاب شدند.

انتهای پیام/2249/غ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول