اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک خیر سکاندار هیئت تنیس خراسان جنوبی شد

خیریه: تبدیل تنیس از ورزشی اعیانی به ورزشی همگانی را دنبال می‌کنیم

با رای اعتماد اعضای مجمع هیئت تنیس خراسان جنوبی، سیدحسین خیریه از خیران خراسان جنوبی برای چهارسال سکاندار هیئت تنیس خراسان جنوبی شد.

خیریه: تبدیل تنیس از ورزشی اعیانی به ورزشی همگانی را دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در مجمع عمومی انتخاب رئیس هیئت تنیس خراسان جنوبی، سیدحسین خیریه با کسب 15 رای از مجموع آرای اخذ شده به مدت چهار سال بر سکوی ریاست تنیس خراسان جنوبی تکیه زد.

وی با اشاره به برنامه‌های چهار سال آینده هیئت تنیس خراسان جنوبی، افزود: مهمترین مشکل هیئت کمبود مربی این رشته ورزشی است که با هماهنگی فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان برنامه‌ریزی شده است که دوره‌های آموزش داوری و مربیگری درجه سه، دو و یک در استان برگزار شود.

رئیس هیئت تنیس خراسان جنوبی اذعان داشت: در سال جاری 120 ورزشکار جذب و سازماندهی شده‌اند که نسبت به سال گذشته 100 درصد پیشرفت آماری داشته است.

خیریه با بیان اینکه چهار زمین تنیس خاکی در خراسان جنوبی فعال است، تصریح کرد: از این تعداد، دو زمین به بخش خصوصی تعلق دارد و یک مورد در اختیار دانشگاه پیام نور و دیگری نیز در اجاره هیئت تنیس استان است.

وی به بدهی هیئت، ناشی از هزینه آماده‌سازی و تجهیز زمین تنیس خاکی اشاره کرد و گفت: ظرف یک سال اخیر 450 میلیون ریال برای امور زیربنایی (اصلاح زمین، بازسازی زمین مینی تنیس و محوطه‌سازی) هزینه شده است که هیئت مبلغ 370 میلیون ریال  به بخش خصوصی و دولتی بدهکار است.

رئیس هیئت تنیس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های هیئت تنیس استان در سال جاری تداوم مسابقات تنیس جام آینه در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و آزاد در دو گروه بانوان و آقایان است که طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده‌ است این فعالیت‌ها به شهرستان‌ها نیز تسری پیدا کند.

خیریه افزود: تاکنون دو دوره آموزشی برای بانوان و آقایان در رده سنی آزاد برگزار شده است و حدود 135 نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند که در این دوره‌ها، اخذ شهریه از شرکت‌کنندگان، منبع درآمدی نیز برای مخارج هیئت بوده است که ادامه این روند می‌تواند برای هیئت به عنوان منابع مالی جدیدی مطرح باشد.

وی افزود: بنا داریم در راستای طرح استعدادیابی و توسعه ورزش تنیس، این رشته را که به عنوان یک ورزش تجملاتی و اعیانی مطرح است به صورت همگانی در جامعه ترویج داده و در سطح مدارس نیز به صورت ریشه‌ای دوره‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان و مربیان تربیت بدنی داشته باشیم.

رئیس هیئت تنیس خراسان جنوبی یادآور شد: بر خلاف استقبال خوب ورزشکاران از این رشته ورزشی متاسفانه به دلیل کمبودهای سخت‌افزاری و نداشتن زمین تنیس خاکی استاندارد در شهرستان‌های استان فقط هیئت تنیس شهرستان قائنات فعال بوده که امید است با حمایت‌های معنوی و مالی اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون بتوانیم هیئت‌های تنیس سایر شهرستان را نیز فعال کنیم.

انتهای پیام/69014/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول