اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد زنجان:

18 هزار سالمند مددجوی کمیته امداد استان زنجان هستند

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان گفت: در حال حاضر 18 هزار سالمند مددجوی کمیته امداد استان زنجان هستند.

18 هزار سالمند مددجوی کمیته امداد استان زنجان هستند

کمال حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طبق سرشماری‌های انجام شده در سال 90، قریب به هشت درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 36 درصد از سالمندان در شهرها و 63 درصد در روستاها ساکن هستند، اضافه کرد: با بررسی به عمل آمده هفت درصد از سالمندان به صورت انفرادی زندگی می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان همچنین تعداد سالمندان زیر پوشش کمیته امداد را تا پایان سال گذشته 652 هزار و 151 خانوار با جمعیت بالغ بر یک میلیون و 282 هزار و 863 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد سالمند 913 هزار و 466 نفر مرد و 369 هزار و 397 نفر زن هستند.

این مسئول در ادامه تعداد سالمندان زیر پوشش کمیته امداد استان زنجان را 18 هزار و 804 نفر عنوان کرد و ابراز داشت: این تعداد 40 درصد از جمعیت زیر پوشش کمیته امداد استان را شامل می‌شود.

حسنی با اشاره به خدمات قابل ارائه کمیته امداد به سالمندان زیر پوشش این نهاد افزود: ارائه خدمات درمانی، بهداشتی، کمک به تاسیس مسکن این گروه از مددجویان، ارائه معاضدت‌های حقوقی و قضایی، ارائه خدمات معافیت به فرزندان واجد شرایط سالمندان و کمک به ازدواج فرزندان از اقداماتی است که کمیته امداد در حمایت از سالمندان انجام می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات کمیته امداد در اشتغالزایی برای گروه سالمند افزود: اشتغالزایی برای سالمندان یکی از دغدغه‌های کمیته امداد در حمایت از سالمندان محسوب می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اجرای 3 هزار و 500 طرح اشتغال یادآور شد: این طرح‌ها با صرف اعتبار بالغ بر 100 میلیارد ریال واگذار شده است.

این مسئول عنوان کرد: هدف از این اشتغالزایی برای سالمندان افزایش درآمد این گروه و رهایی از مسائل روحی و روانی ناشی از بیکاری در آنها است.

حسنی همچنین احداث مسکن و اعزام سالمندان به اردوهای زیارتی و سیاحتی را از دیگر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد عنوان کرد و اذعان داشت: همچنین به مناسبت هفته سالمند نیز با همکاری دستگاه‌های حمایتی برنامه‌های مختلفی در حوزه‌های فرهنگی، بهداشتی و... اجرایی شد.

انتهای پیام/73005/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول