اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی بابل:

مخالف افزایش مراکز شبانه‌روزی سالمندان هستیم

رئیس بهزیستی بابل گفت: مخالف افزایش مراکز شبانه‌روزی به خصوص در بخش سالمندان هستیم.

مخالف افزایش مراکز شبانه‌روزی سالمندان هستیم

محمد عموزاده در حاشیه بازدید از مرکز سالمندان باب‌الحوائج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: تقویت همه حوزه‌های بهزیستی در زمینه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری، مشارکت و اشتغال از اهداف مهم بهزیستی بابل است.

وی افزود: برگزاری چنین همایشی زمینه‌ای فراهم می‌کند تا خیرین از نزدیک با مشکلات مراکز نگهداری و خیریه بهزیستی بابل آشنا شده و به این امر واقف شوند که کمک به سالمندان کمتر از ساخت مدرسه و مسجد نیست و در جهاتی حتی بالاتر از آن است.

عموزاده گفت: شهرستان بابل دارای دو مرکز نگهداری سالمندان، موسسه خیریه باب‌الحوائج (ع) به صورت شبانه‌روزی و موسسه نگهداری همراه سلامت به صورت روزانه است که به سالمندان بابلی خدمات‌دهی می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: بسیاری از سالمندانی که به مرکز بهزیستی بابل ارجاع می‌شوند عموما مجهول‌الهویه و بی‌سرپرست بوده و ما الزاما مجبور به پذیرش آن‌ها هستیم در حالی که هزینه نگهداری و درمان آن‌ها بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه یک مرکز شبانه‌روزی سالمندان ویژه بانوان در بابل فعال بوده که 40 نفر سالمند را به صورت شبانه‌روزی در پوشش دارد، تصریح کرد: به ازای هر نفر سالمند ماهانه 255 هزار تومان به این مرکز یارانه پرداخت می‌‌شود.

رئیس بهزیستی بابل بیان داشت: خدمات پزشکی، توان‌بخشی، مشاوره به صورت روتین و پذیرایی صبحانه، ناهار و شام و در دو میان وعده صبح و عصر به نحو احسن اعم خدمات ارائه شده در این مرکز است.

رئیس بهزیستی بابل اظهار داشت: مرکز همراه سلامت دومین مرکز سالمندان بابل بوده که به صورت روزانه در دو مرحله ارائه خدمات می‌کند، مرحله اول ضمن پذیرش در مرکز روزانه، خدمات رفاهی، پزشکی، توانبخشی و مشاوره روحی و روانی به سالمندان ارائه می‌دهد که برای سرویس روزانه بابت هر نفر 125 هزار تومان یارانه پرداخت شده و در خدمات مرحله دوم که ویزیت در منزل سالمندان است ضمن ارائه تمامی خدمات مرکز، بابت هر نفر ماهانه 83 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/86009/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول