اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین همایش ملی تجلیل از سالمندان صورت گرفت

تجلیل از خادم حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

خادم حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در سومین همایش ملی تجلیل از سالمندان مورد تجلیل قرار گرفت.

تجلیل از خادم حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌ نقل از روابط‌ عمومی آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)، در سومین همایش ملی تجلیل از سالمندان که با حضور سرپرست کمیته امداد امام خمینی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس و تعداد 280 نفر از سالمندان زیر پوشش، برگزار شد، از عبدالمجید مساحتی خادم قرآنی حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) تقدیر به‌عمل آمد.

حسین انواری، سرپرست کمیته امداد امام خمینی در این همایش  با اشاره به ارزش جایگاه سالمندان با توجه به فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه سالمندان در خانواده خود، همانند پیامبران در میان پیروانشان هستند، افزود: وجود سالمندان باعث افزایش نعمت الهی و احترام به آنان، احترام و تعظیم شعائر دینی است.

انواری به شیوه برخورد با سالمندان با توجه به فرمایش امام سجاد (ع) و توسعه این فرهنگ اشاره کرد و گفت: احترام به سن و تجربه، تجلیل از سابقه دینی، ستیزه‌جویی نکردن با سالمندان، پیشی نگرفتن از آنان، نسبت نادانی به آن ندادن، نادانی نکردن در مقابل سالمندان، ادای حق مقام سالمندی از موارد مورد توجه در برابر سالمندان است.

بر پایه این گزارش، سرپرست کمیته امداد امام خمینی در میان سخنان خود از تنی چند از سالمندان دعوت کرد تا از زاویه نگاهشان نسبت به دوران سالمندی سخن بگویند که در این میان سالمندترین خادم حرم مطهر آستان قدس رضوی با 60 سال سابقه، سالمندترین خادم قرآنی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با حدود 90 سال سنّ، دو تن از سالمندان شاعر و سالمندترین دانشجوی رشته مهندسی کشاورزی با 69 سال سن، از زیبایی‌های این دوران برای حضار گفتند.

عبدالمجید مساحتی براساس تماس و هماهنگی مدیر کمیته امداد شهرستان ری به این همایش معرفی شده بود.

انتهای پیام/2462/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول