اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین خبر داد

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع تکریم سالمندان در مدارس قزوین

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین از برگزاری مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی با موضوع تکریم سالمندان در مدارس این استان خبر داد.

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع تکریم سالمندان در مدارس قزوین

راحله جاتن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: امسال مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی با موضوع تکریم سالمندان در مقاطع تحصیلی ابتدایی اول و دوم و متوسطه اول و دوم در مدارس قزوین برگزار شده است.

وی افزود: این مسابقه با هدف آگاه‌سازی، حساس‌سازی و فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی مدارس قزوین برگزار شده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: مسابقه نقاشی با موضوع تکریم سالمندان در مقطع تحصیلی ابتدایی اول و دوم و مقاله‌نویسی در پایه تحصیلی متوسطه اول و دوم برپا شده است.

این مسئول با بیان اینکه دانش‌آموزان 10 روز مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه مربوطه ارسال کنند، اضافه کرد: از 10 اثر برگزیده مسابقه نقاشی و مقاله‌نویسی دانش‌آموزان تجلیل می‌شود.

جاتن با بیان اینکه تکریم سالمندان در احادیث دین اسلام سفارش ویژه شده است، ابراز داشت: با بهره‌گیری از این روایات می‌توان فرهنگ تکریم از سالمندان را در جامعه نهادینه کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اینکه دانش‌آموزان با تکریم سالمندان قزوینی می‌توانند ارتباط خوبی با آنان برقرار کنند، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب ارتقای نشاط و شادابی این سالمندان می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه مدارس مکان مناسبی برای نهادینه کردن فرهنگ تکریم سالمندان در جامعه است، بیان کرد: با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی می‌توان راحت و آسان‌تر این فرهنگ را در بین دانش‌آموزان نهادینه کرد.

جاتن با اشاره به اینکه نهادینه کردن هر فرهنگ از سنین کودکی تأثیرات مهمی در بین مردم دارد، تصریح کرد: به همین دلیل اداره کل بهزیستی قزوین با اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی فرهنگی در مدارس به ویژه در مقاطع تحصیلی ابتدایی تلاش می‌کند تا بتواند این فرهنگ را در سریع‌ترین زمان بین مردم نهادینه کند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین تشکیل کمیته سالمندان در استان را از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: این کمیته با هدف ساماندهی و رفع مشکلات سالمندان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: کمیته سالمندان استان قزوین هر دو ماه یکبار با هدف رسیدگی به مشکلات این قشر تشکیل جلسه می‌دهد تا به مشکلات و وضعیت آنان رسیدگی کند.

این مسئول افزود: با تحقق این مهم و فراهم کردن امکانات برای سالمندان بیشتر مشکلات این قشر برطرف می‌شود و آنان می‌توانند همانند قشرهای مختلف به صورت عادلانه از امکانات جامعه استفاده کنند.

انتهای پیام/77009/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول