اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علوم پزشکی قزوین خواستار شد

احداث فرهنگسرای سالمندان در قزوین

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین گفت: با احداث فرهنگسرای سالمندان در قزوین می‌توان بیشتر مشکلات این قشر را در جامعه برطرف کرد.

احداث فرهنگسرای سالمندان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سیدسعید اسکویی ظهر امروز در جشن سالمندان که به مناسبت روز جهانی سالمندان در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه فرهنگیان پردیس برگزار شد، اظهار داشت: احداث فرهنگسرای سالمندان در قزوین از جمله مهم‌ترین نیازهای اجتماعی این قشر است.

وی با اشاره به اینکه با احداث فرهنگسرای یاد شده یک مکان مناسبی برای سالمندان ایجاد می‌شود، افزود: با برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی در این فرهنگسرا می‌توان اوقات فراغت این قشر را به نحو مطلوبی غنی‌سازی کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی و نداشتن مکان مناسب برای رسیدگی به وضعیت و مشکلات سالمندان را از مهم‌ترین مشکلات این قشر عنوان کرد و افزود: با احداث فرهنگسرای یاد شده می‌توان محیط مناسبی را برای حضور فعال آنان در جامعه فراهم کرد.

اسکویی با اشاره به اینکه نیکوکاران و خیران در رفع مشکلات سالمندان می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند، ابراز کرد: آنان با کمک کردن به این مجموعه می‌توانند در ساخت سریع‌تر فرهنگسرای سالمندان در قزوین کمک کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه سالمندان در عرصه‌های مختلف موسیقی و نقاشی توانایی دارند، بیان کرد: آنان در محیط مناسب می‌توانند تجربه‌های خود را به نسل جدید انتقال دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین ادامه داد: با تحقق این مهم می‌توان به خوبی از تجربه‌ها و استعدادهای آنان استفاده و زمینه حضور فعال آنان در جامعه را ایجاد کرد.

اسکویی یادآور شد: جوانان و نوجوانان باید با تکریم سالمندان به آنان احترام بگذارند و از تجربه‌های با ارزش آنان بهره‌مند شوند تا در زندگی موفق‌تر باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر فردی که به سن بازنشستگی می‌رسد رابطه او با جامعه قطع می‌شود، یادآور شد: ادامه این رابطه ارزش بسزایی در جامعه دارد و نباید به این سادگی از آن رد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با اشاره به اینکه امید به زندگی در گذشته 57 سال بوده است، اضافه کرد: اکنون این امید به 74 رسیده که این بیانگر افزایش امید به زندگی در بین مردم است.

اسکویی با اشاره به اینکه باید در هر دوره سنی اصول و مبانی درست زندگی کردن رعایت شود، خاطرنشان کرد: با برپایی کلاس‌های آموزشی مانند تغذیه، ورزش و نحوه درست زندگی کردن برای این قشر می‌توان حفظ سلامتی آنان را در جامعه افزایش داد.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر سالمندان در جامعه دچار بیماری‌های مختلف مانند قند و فشار خون، درد عضلانی دست و پا هستند، تصریح کرد: این وضعیت خوبی نیست و باید اقدامات مناسبی را قبل از رسیدن به این دوره سنی انجام داد تا سالمندان سالم و با نشاط در جامعه داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین با اشاره به اینکه جامعه نیاز به سالمندان سالم دارد تا بتواند نشاط و شادی را در بین آنان ایجاد کند، عنوان کرد: آنان باید حضور فعال در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه داشته باشند تا سالم‌تر بمانند.

انتهای پیام/77009/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول