اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان خبر داد

ساماندهی 60 گروه تئاتر در کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: 60 گروه تئاتر در استان کرمان ساماندهی شده است.

ساماندهی 60 گروه تئاتر در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان خطاب به هنرمندان عرصه تئاتر اظهار داشت: شما اگر می‌خواهید، آثارتان با استقبال مواجه شود باید ضرورت‌ها و نیازهای جامعه بشری را بشناسید و به آنها بپردازید.

وی عنوان کرد: آیا امروز هنرمند ما باید هنرش در مسیری خرج شود که تحکیم بنیان‌ها، ارزش‌ها و مبانی ره‌آورد آن باشد و یا اینکه در مسیری قرار گیرد که قدرت و رسانه‌های استکباری می‌خواهند ما را در آن مسیر ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ابراز داشت: جای تأسف است که در نظام اسلامی بحث طلاق به عنوان بحثی جدی در خانواده‌ها مطرح باشد و آمار و ارقام طلاق در ایران به سمت آمار کشورهای غیرمسلمان و غربی نزدیک شود که قائل به ارزش‌ها نیستند.

سعیدی با بیان اینکه معتقدم، هنرهایی مانند تئاتر نباید به حمایت دولت وصل باشند، افزود: وجود حمایت‌های دولتی از هنر را نفی نمی‌کنیم، بلکه حمایت دولت باید در حدی باشد که تئاتری‌ها بتوانند سرپا بایستند، اما در گذر زمان اقتصاد تئاتر باید مبتنی بر ارزش آثار باشد.

وی تصریح کرد: نویسندگان تئاتر ما نمایش‌هایشان برگرفته از نیازهای جامعه ایرانی و اسلامی باشد و بازیگر هم جایگاه نمایش را حفظ کند.

این مسئول فرهنگی از ساماندهی 60 گروه تئاتر در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: برای رونق هنر باید به هنرمندان شهرستان‌ها هم توجه کرد و تمام توجه‌ها فقط به پایتخت معطوف نشود، زیرا هنرمندان شهرستان‌ها هم به حمایت نیاز دارند.

سعیدی با اشاره به زیرساخت‌های تئاتر در کرمان گفت: دو فضای تئاتری در مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمان وجود دارد و آمفی‌تئاتر روباز موزه هنرهای معاصر هم به زودی افتتاح می‌شود.

وی از وجود سه فضای تئاتری در هنرستان هنرهای زیبای کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: تالار مرکزی کرمان با سالن‌های استاندارد موسیقی و تئاتر، پلاتو و فضای کارگاهی بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: مجتمع‌های فاخر، فضاهای تئاتری و نمایشی در 65 درصد شهرستان‌های تابعه استان کرمان تعبیه شده است و طی یک و نیم سال آینده همه شهرستان‌های کرمان دارای سالن نمایش و آمفی‌تئاتر می‌شوند.

سعیدی با اشاره به اینکه سالن استاندارد تئاتر شهر کرمان دارای حدود 600 صندلی است، عنوان کرد: هنرمندان تئاتر باید به فکر تولید آثار فاخر باشند، زیرا هر تئاتری نمی‌تواند، 600 مخاطب را جذب کند.

انتهای پیام/80019/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول