اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایندگان خراسان شمالی در مجلس:

مسئولان پی‌گیر مطالبات عرصه تئاتر خراسان شمالی باشند

دو تن از نمایندگان شهرستان‌های استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت تئاتر، فراهم کردن زیر ساخت‌های استان و پی‌گیری مطالبات این حوزه از سوی مسئولان را خواستار شدند.

مسئولان پی‌گیر مطالبات عرصه تئاتر خراسان شمالی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: در جوامع بزرگ امروز زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال افکار و اندیشه‌های افراد است.

قاسم جعفری گفت: یکی از صمیمی‌ترین و اثر گذارترین هنرها، هنر تئاتر است و با توجه به مشکلات و معضلات اجتماعی امروز، تئاتر بستری مناسب برای رفع آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه متولیان باید از این هنر در ابعاد مختلف بهره بگیرند، اظهار کرد: سهل‌الوصول بودن این هنر می‌تواند زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات و کاستی‌های موجود باشد که باید از آن به بهترین شکل بهره گرفت.

جعفری با اذعان بر قابلیت‌های این استان در برگزاری چندین دوره جشنواره ملی و بین‌المللی تئاتر و فراهم شدن زیر ساخت‌ها در این حوزه اظهار امیدواری کرد: در صورت تحقق وعده‌های مسئولان در ساخت فضاهای فرهنگی و هنری می‌توان شاهد رونق و درخشش بیش از پیش این هنر بود. 

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خراسان شمالی از دیرباز در عرصه تئاتر خوش درخشیده است، گفت: حضور هنرمندان در جشنواره‌های مختلف بیانگر این است که ظرفیت‌های خوبی در این حوزه وجود دارد و با توجه به اثر‌گذاری آن نیازمند توجه ویژه است.

هادی قوامی بهره گیری از تجربیات گذشتگان در عرصه‌های بازیگری، کارگردانی و نمایشنامه نویسی و انتقال تجربیات به نسل امروز از طریق این هنر را بسیار اثر بخش دانست و افزود: جشنواره‌ها زمینه بهره‌مندی از هنرمندان با تجربه و پیشکسوت را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت ویژه از هنرمندان هنر نمایش به عنوان هنر تأثیرگذار باید در دستور کار متولیان قرار بگیرد، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی باید در راستای بهره‌مندی از منابع استانی و ملی در قالب بودجه‌های فرهنگی بکوشد.

قوامی فراهم کردن زیرساخت‌ها را از اولویت کاری دستگاه‌های متولی عنوان کرد و گفت: با وجود آنکه فضاهایی برای فعالیت هنرمندان شهرستان‌ها وجود دارد اما تا رسیدن به  استانداردها با توجه به درخواست‌های فراوان در خصوص برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه بودجه‌های لازم در این حوزه در نظر گرفته شده است، افزود: اما متولیان باید زمینه عملیاتی و اجرایی کردن زیر ساخت‌ها را فراهم کنند تا بتوانیم از طریق زبان هنر نیاز جامعه را برآورده کنیم و ظرفیت‌ها را برای رسیدن به سطح ملی و جهانی جهت دهیم.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی پایه هنر تئاتر را در مدارس عنوان کرد و گفت: غفلت از تئاتر مدارس در یک دهه اخیر و عملکرد ضعیف آموزش و پرورش استان از مسائلی است که به بدنه تئاتر ضربه وارد کرده است.

وی با توجه به امکانات خوب تئاتر در مدارس از لحاظ منابع و استعدادهای می‌توان جهت‌دهی خوبی را در این حوزه داشت، اظهار کرد: تعامل اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی و انجمن‌های تئاتر در مدارس و استان در راستای تقویت این بخش بسیار اثرگذار است.

انتهای پیام/63002/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول