اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوترابی فرد:

جمهوری اسلامی از موضع قدرت وارد مذاکره می‌شود

امام جمعه موقت شهر قزوین گفت: جمهوری اسلامی از موضع قدرت وارد مذاکره می‌شود.

جمهوری اسلامی از موضع قدرت وارد مذاکره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی(ص) این شهر در خصوص طرح مسئله مذاکره مقام‌های ایرانی با سران آمریکا اظهار داشت: طرح رابطه با آمریکا هیچ‌گاه به جمهوری اسلامی توانایی نداده است.

ابوترابی فرد افزود: در 34 سال گذشته نیز ملت ایران انواع دسیسه‌ها و دشمنی‌های این شیطان بزرگ را دیده است.

امام جمعه موقت شهر قزوین تأکید کرد: بی شک جمهوری اسلامی در موضوع رابطه با آمریکا از موضع قدرت وارد مذاکرات می‌شود و در چارچوب اراده ملی و خطوط مشی رهبری گام برمی‌دارد.

امام جمعه موقت شهر قزوین تصریح کرد: سردمداران آمریکایی امروز با توسل بر قدرت و فشار‌های نظامی در حال شبیخون و کشتار افراد بی‌گناه در کشور‌های مختلف هستند که این امر دلیلی بر بی‌اعتمادی ملت ایران به آن‌هاست.

ابوترابی فرد با بیان اینکه ملت ایران با صبر و استقامت تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی بی‌سابقه‌ای را متحمل شده است، عنوان کرد: تحقق حماسه اقتصادی پس از عینت یافتن حماسه سیاسی در اولویت کار مسئولان و مردم قرار گرفت و بی‌شک ملت ایران مجدانه در راستای برداشتن تحریم‌ها و مبارزه با دشمنی‌های استکبار تلاش می‌کند.

وی زوایای مختلف نظام‌های سیاسی دارای اقتدار را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت پرهیز از اختلاف در جامعه تأکید کرد.

امام جمعه موقت شهر قزوین مشارکت چشمگیر ملت در انتخابات‌های گذشته را عامل تسلیم سران دیکتاتوری در برابر ایران دانست و تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی امروز با بصیرت و هوشمندی؛ عظمت نظام اسلامی را در دنیا به نمایش گذاشته‌اند که از این بابت ملت ایران سپاسگزار این نعمت و موهبت مهم الهی است.

ابوترابی فرد گسترش دانش و فناوری نوین را جزو عوامل کسب قدرت در جهان کنونی دانست و بیان کرد: امروز دنیا با تکیه بر اصل دانش‌محوری در حال حرکت است و ایران اسلامی باید در تولید دانش و تبدیل آن به فناوری، سرآمد جهان شود.

این مسئول ادامه داد: با لطف الهی جوانان ایرانی با دستیابی به فناوری ساخت انواع تجهیزات در طول دهه‌های اخیر توانسته‌اند گام‌های اثرگذاری در راستای اعتلای کشور بردارند و پیشرفت را به ارمغان بیاورند.

خطیب جمعه شهر قزوین مدیریت تولید علم و تبدیل آن به فناوری را مهم دانست و اظهار داشت: ضرورت تلاش برای پیمودن مسیر توسعه و دست‌یابی به قدرت بزرگ منطقه‌ای امروز در اولویت قرار دارد و بدون تردید ایران اسلامی در آینده‌ای نزدیک به مرجع علمی جهان تبدیل می‌شود.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: ایران اسلامی امروز با اقتدار دفاعی، نظامی و سیاسی خویش جزو کشور‌های سرآمد منطقه‌ای به شمار می‌رود و بالاترین سطح امنیت در مقایسه با دیگر کشورها متعلق به ایران است.

امام جمعه موقت شهر قزوین همچنین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تقویت قدرت اقتصادی کشور را ضروری خواند و بیان کرد: وابستگی به نفت هیچ‌گاه تأمین‌کننده قدرت اقتصادی نیست و جمهوری اسلامی ایران باید با تکیه بر اقتصاد غیرنفتی به تولیدکننده بزرگ کالا و خدمات تبدیل شود.

انتهای پیام/77005/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول