اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نیروی انتظامی آبیک صورت گرفت

برپایی نمایشگاه عکس «داستان حجاب» در آبیک

نمایشگاه عکس «داستان حجاب و عفاف» از سوی نیروی انتظامی شهرستان آبیک در مدرسه دخترانه راهنمایی حضرت زینب (س) برپا شد.

برپایی نمایشگاه عکس «داستان حجاب» در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در این نمایشگاه که با هدف آگاه‌سازی دختران نوجوان در خصوص رعایت حجاب و تأثیرات مثبت و سازنده آن بر پا شده، داستان دختری به نام «ندا» را روایت کرده که در یک خانواده‌ای متدین زندگی می‌کند و برای تولد دوستش قرار است هدیه بخرد که با برخورد مناسب خانوده‌اش مواجه می‌شود و تصمیم می‌گیرد یک کتاب شعر برای دوستش بخرد.

دختر دیگری به نام «مریم» دوست ندا است که خانواده‌اش اجازه رفتن به جشن تولد دوستش را نمی‌دهد و مادرش کم‌توجهی به این دختر می‌کند و تنها به فرزند پسرش توجه دارد.

روز جشن تولد فرا می‌رسد و ندا که دختر محجبه‌ای هم است از مادرش درخواست می‌کند که با وی به جشن تولد بیاید و مادرش قبول می‌کند ولی همین که به درب منزل دوستشان می‌رسند متوجه می‌شوند که پسران هم حضور دارند و در واقع نوعی پارتی است که ندا با همراه مادرش به خانه‌شان بازمی‌گردند.

و اما مریم که از نظر حجاب وضعیت مناسبی هم نداشته به دور از چشم خانواده‌اش به جشن تولد می‌رود و در این جشن با یک پسر دوست می‌شود و در کوچه و خیابان با هم صحبت می‌کنند و گاهی هم دوست پسر مریم با دوستانش به سراغ مریم می‌روند که مریم از این قضیه ناراحت و شرمنده خودش می‌شود.

مریم تصمیم می‌گیرد به دوستش ندا قضیه را بیان کند که با وی تماس می‌گیرد و ندا هم او را راهنمایی می‌کند و بار دیگر دوستی این دو دوست که بر اثر دوستی با یک نامحرم به هم خورده بود، عمیق‌تر می‌شود.

در این نمایشگاه تصویری 23 عکس 30 در 50 داستان حجاب تعریف شده است که مورد استقبال دانش‌آموزان دختر هم قرار گرفته است.

در نخستین تصویر از این نمایشگاه پوستری نصب شده بود که در آن ذکر شده بود: همیشه برای یک دختر نوجوان تهدید‌هایی وجود دارد ولی آنچه مهم است این است که یک دختر باید چه تدبیری بیاندیشد تا خود را در برابر تهدیدات حفظ کرده و دچار آسیب نشود.

در ادامه آمده است: افرادی که در عالم واقعیت به انحراف کشیده می‌شوند مانند شخصیت آسیب‌پذیر داستان نجات نمی‌یابند ولی عقل حکم می‌کند باید هوشمندانه عمل کرد و مسیر درست را از بیراهه تشخیص داد.

در این نمایشگاه آثار مثبت و منفی ارتباط خانواده و والدین با فرزندان، مقایسه بین فرزندان و تفاوت گذاشتن بین دختر و پسر و آثار مثبت حجاب و عفاف و دوست بودن پدر و مادر با فرزندان به خوبی به تصویر کشیده شده است.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول