اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان صورت می‌گیرد

اجرای جنگ شادی تا برپایی نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در اسدآباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی شهرستان اسدآباد از اجرای جنگ شادی تا برپایی نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در ایام برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در اسدآباد خبر داد.

اجرای جنگ شادی تا برپایی نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در اسدآباد

علی صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار داشت: در حاشیه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان استان، شهرستان اسدآباد نیز میزبان برنامه‌های متنوع از جمله اجرای نمایش صحنه‌ای، نمایش خیابانی، جشن بادبادک‌ها، نقاشی خیابانی، نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان و جنگ شادی است.

وی با بیان این‌که هدف از برگزاری جشنواره تئاتر آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با تئاتر و نمایش است، افزود: جشنواره تئاتر، پرورش فکری و ذهنی کودکان را موجب می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد اظهار داشت: این جشنواره موجب ارتقای ابعاد پرورشی، تربیتی و فرهنگ جامعه بوده و موجب تنوع روحی و خلقی کودکان و آشنایی بهتر با تئاتر و شکوفایی استعدادهای آن‌ها می‌شود.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری مسابقه نقاشی پرورش افکار و خلاقیت ذهنی کودکان در موضوعات مختلف است که موضوعات و محورهای مسابقه نقاشی شهرستانی برنامه‌هایی چون اعیاد غدیر و قربان و جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است.

حضور 550 دانش‌آموز اسدآبادی در مسابقات نقاشی

صفری تصریح کرد: مسابقه نقاشی به طور همزمان روز 28 مهرماه از ساعت 11 تا 12:30 ظهر در سالن شهدای آموزشگاه‌ها و محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسدآباد برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که در 2 مقطع سنی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این مسابقات حضور می‌یابند، افزود: در مقطع پیش دبستانی 100 نفر در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در مقطع ابتدایی 450 نفر در سالن شهدای آموزشگاه‌ها به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد خاطرنشان کرد: در مجموع به 20 نفر از برندگان که به مناسبت بیستمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در مسابقه نقاشی امتیاز بیشتری کسب کنند، جوایزی اهدا خواهد شد.

اجرای نمایش صحنه‌ای به مدت پنج روز در اسدآباد

وی از اجرای نمایش صحنه‌ای «بابا که ترس نداره» به کارگردانی احمد قاسملو به مدت پنج روز خبر داد و گفت: این نمایش از 25 تا 29 مهرماه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد در 2 سانس صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

صفری با بیان این‌که سانس صبح‌ها مخصوص دانش‌آموزان بوده و از ساعت 10:30 تا 12 است، افزود: سانس بعد از ظهر این نمایش از ساعت 15:30 تا 17 به خانواده‌ها و دانشجویان دانشگاه‌ها اختصاص دارد.

وی با تاکید بر این‌که در هر سانس حدود 450 نفر می‌توانند از این تئاتر دیدن کنند، افزود: به طور کلی روزانه 900 نفر برای دیدن این نمایش در سالن حضور خواهند یافت.

نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان در اسدآباد برپا می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد از اجرای نمایش خیابانی (دردسرهای اوستا) به کارگردانی حنیف مظفری اشاره کرد و گفت: نمایش خیابانی در پارک شهید رجایی و رضوان شهرستان اسدآباد از 25 تا 29 مهرماه به مدت پنج روز از ساعت 11 تا 13 به اجرا درمی‌آید.

وی گفت: در بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان جشن بادبادک‌ها جمعه 26 مهرماه از ساعت 16 تا 18 در پارک ملت برگزار می‌شود.

صفری از برپایی نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان از 24 تا 30 مهرماه در میدان امام (ره) و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: جنگ شادی نیز دوشنبه 29 مهرماه از ساعت 16 تا 18 در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که شهرستان اسدآباد ظرفیت‌های قابل توجهی در ابعاد گوناگون دارد که باید از تمام ظرفیت‌های آن بهره کافی را برد، خاطرنشان کرد: با توجه به وجود مشکلات فرهنگی، می‌توان از جشنواره و ظرفیت غنی و پربار تئاتر در راستای برطرف کردن این مشکل وارد فعالیت و کار شویم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد در پایان عنوان کرد: هماهنگی لازم و کافی در برگزاری هر چه بهتر تئاتر و برنامه‌ها در شهرستان اسدآباد فراهم شده که امیدواریم با توجه مسئولان توجه بیشتری به این امر صورت گیرد.

انتهای پیام/89003/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول