اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای جلوگیری از بیماری التور

نظارت بر کارخانه‌های یخ خرمشهر تشدید می‌شود

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: در راستای جلوگیری از بیماری التور نظارت بر کارخانه‌های یخ این شهرستان تشدید می‌شود.

نظارت بر کارخانه‌های یخ خرمشهر تشدید می‌شود

مهرداد پاریان زیتونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: همزمان با پایان فصل گرما و آغاز پیک دوم بیماری التور تشدید نظارت بر کارخانه‌های یخسازی آغاز شد.

وی افزود: التور یکی از بیماری‌های اسهالی است که گاه به‌صورت حاد ظاهر می‌شود و عامل آن میکروب وبا است.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر ادامه داد: علائم بیماری می‌تواند به‌صورت اسهال خفیف باشد و یا اصلا علامتی نداشته که گاهی به صورت اسهال شـدیـد هـمـراه یـا بـدون استفراغ بروز کرده و گاهی نمای آب برنج، بدون تب و بدون زور و پیچ است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت خرمشهر تصریح‌ کرد: در راستای آموزش به پادگان‌ها و مراکز نظامی کلاس‌های آموزشی در پادگان دژ خرمشهر در خصوص  اهمیت بیماری و راه‌های پیشگیری نیز جلساتی برگزار شد.

وی در خصوص پیشگیری و درمان این بیماری خاطرنشان‌ کرد: بهترین راه پیشگیری رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون بعد از اجابت مزاج و قبل از تهیه و خوردن غذا، استفاده از آب آشامیدنی سالم (جوشانیدن و یا ضد عفونی کردن با کلر)، مصرف نکردن یخ‌های قالبی که بصورت غیر بهداشتی تهیه، توزیع و عرضه می شود، عدم مصرف انواع خوراکی های خام از دستفروشان، ضد عفونی کردن سبزیجات و میوه‌جات با پرکلرین است.

زیتونی در پایان گفت: درصورت ابتلا به این بیماری با جبران آب از دست رفته بدن، خوردن آب زیاد، سوپ، چای،و محلول ORS نیز می‌توان اثرات سوء آن را کاهش داد.

انتهای پیام/72008/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول