اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

نظارت بر برگزاری جلسات قرآنی خارج از مساجد گسترش یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: نظارت بر برگزاری جلسات قرآنی خارج از مساجد باید در شهرها و روستاهای مختلف گسترش یابد.

نظارت بر برگزاری جلسات قرآنی خارج از مساجد گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‎الاسلام علی شکری امروز در خصوص استدلال منتقدان برپایی محافل انس با قرآن در خارج از مساجد و در داخل محیط‎های سرباز مانند پارک‎ها گفت: به عنوان کسی که کار فرهنگی می‎کند، به این روش انتقاداتی دارم؛ تلاش هم کردیم که این محافل به حضور افراد در مسجد آسیب نزند و توصیه‎هایی هم انجام شده است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: معمول این جلسات در ساعاتی شکل می‎گیرد که مساجد تعطیل است و از سوی دیگر این محافل برای افرادی است که کودکانشان را به فضای سبز برده و قصد دارند در کنار فضای سبز از مسائل قرآنی نیز استفاده کنند. 

وی با تأکید بر نحوه نظارت گسترش این‎گونه جلسات قرآنی خارج از مساجد، اضافه کرد: به نظر می‎رسد برگزاری این جلسات در شاهرود جا افتاده و افراد علاقه‎مند به خودش را پیدا کرده است.

شکری ضمن تقدیر از حساسیت نشریات و خبرنگاران در خصوص نحوه برگزاری این جلسات قرآن گفت: هر کاری که نکات مثبتی دارد، ممکن است در کنارش آسیب‎هایی نیز داشته باشد استفاده بهینه از نکات مثبت برای کم‎ کردن آسیب‎ها شرط عملکرد ما است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه با اشاره به عملکرد قرآنی سایت تلاوت در سطح فضای مجازی گفت: این سایت فرصت راحتی برای آموزش فراهم کرده و در این راه از تکنولوژی جدید برای اثرگذاری بیشتر بهره برده است.

 باید بی‎سوادی قرآنی را ریشه‎کن کنیم

شکری خاطر نشان کرد: همواره تلاش می‎کنیم تا در سطح جامعه بی‎سواد قرآنی نداشته باشیم و در گام اول همه بتوانند قرآن را به ‎طور روان تلاوت کنند. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: آشنایی با مفاهیم قرآن، تفسیر قرآن و زندگی قرآنی سه مرحله بعدی است که ما را برای رسیدن به جامعه قرآنی کمک می‎کند. 

وی با تأکید بر طولانی بودن پروسه رسیدن به این هدف؛ افزود: آموزش و پرورش، مهد کودک‎ها، وزارت علوم، دانشگاه‎ها می‎توانند تأثیر بسیاری برای ریشه‎کنی معضل بی‎سوادی قرآنی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از تسلط نداشتن برخی از تحصیل‎کردگان دانشگاهی در قرائت قرآن ابراز تأسف کرد و گفت: این یک آسیب جدی است که باید آن را از بین برده و با آسیب‎شناسی موضوع درمانش کنیم.

انتهای پیام/2249/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول